افزونه جلالی را نصب کنید.

بهره برداری از ۷ پروژه دریایی وبندری شهرستان بندرلنگه

  • کد خبر : 1343
  • 05 شهریور 1399 - 22:12
بهره برداری از ۷ پروژه دریایی وبندری شهرستان بندرلنگه
همزمان با چهارمین روز هفته دولت با حضور جباری نماینده حوزه غرب استان در مجلس شورای اسلامی، همتی استاندار هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی نیا امام جمعه و نیکویی فرماندار شهرستان بندرلنگه همچنین جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی 7 پروژه دریایی و بندری در شهرستان بندر لنگه به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت(پنجم شهریورماه) بهره برداری از ۷ پروژه دریایی و بندری با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در اسکله ضلع شرقی بنادر و دریانوردی بندرلنگه آغاز شد.
علی رضا محمدی کرجی ران مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درآیین افتتاح پروژه های شهرستان بندر لنگه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین گرامیداشت هفته دولت اظهارداشت: علاوه بر طرح هایی که امروز به بهره برداری رسید بنا داریم براساس تقویم زمانبندی شده، به صورت ماهانه تاپایان سال و به تفکیک شهرستانهای ساحلی پروژهای دیگری نیز در حوزه دریایی و بندری به بهره برداری رسانده و بنادر کوچک را در ابعاد مختلف تقویت نماییم.
مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان ضمن تشریح ۷ پروژه که امروز درشهرستان بندرلنگه افتتاح گردید تصریح کرد: این پروژه ها شامل تجهیز و بهره برداری از سیستم اطفاء حریق در حوضچه و اماکن بندری، بهره برداری از پست برق ضلع شرقی بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، تعمیرات اساسی شبکه روشنایی بندر، الحاق یک فروند قایق پاکسازی با هدف صیانت از زیست بوم دریایی منطقه و همچنین بهره برداری از سیستم دوربین های مداربسته، سامانه پلاک خوان درب ورود و خروج بندر و بهره برداری از یک دستگاه بالابر می باشد.
محمدی کرجی ران ارزش ریالی پروژه مذکور را ۱۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد وگفت: با بهره برداری از این طرح ها بشکل مستقیم زمینه حضور ۱۱۷ نفر ازجوانان جویای کار منطقه جهت فعالیت درحوزه بندری فراهم می شود .
در ادامه این آیین افتتاح “قاسم عسکری نسب” مدیر اداره بنادر ودریانوردی شهرستان بندرلنگه نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بنادر غرب استان اظهارداشت: باتوجه به جایگاه راهبردی بندرلنگه و مبادلات چه در حوزه کالاهای فله و یخچالی و چه در بخش ترانزیت خودرو، توسعه متوازن بر اساس نیازهای احصا شده در بنادر غرب استان مورد توجه قرار گرفته است.
عسکری نسب از مطالعات طرح جامعه دریایی و بندری برای انجام پروژه های امکان سنجی شده سخن به میان آورد و گفت: راه دسترسی اختصاصی بندر لنگه و اتصال به راه های شریانی، پیگیری و اتصال بندر لنگه به اراضی پشتیبانی یا به اصطلاح بندر خشک که در حدود ۲۷۰ هکتار می باشد، اجرای پروژه سیستم ثابت اطفای حریق در کلیه محوطه هاو اسکله ها و موج شکن های بندر لنگه، تعمیرات اساسی ترمینال مسافری، مطالعات احداث اسکله مسافری بندرلنگه، تعمیرات اساسی شبکه هدایت سیلاب، احداث سرپناه ایمن کارگری و سرویس بهداشتی، احداث پروژه سیستم جامع اعلام حریق و همچنین تعمیرات اساسی پست شرقی اسکله بندرلنگه از مهمترین طرحهای مطالعاتی در دست اقدام است.
وی همچنین اجرای رمپ شناور مسافری مقام، اجرای دیوارکشی و تعمیرات اساسی ساختمان اداری و مهمانسرای جزیره لاوان را از دیگرپروژه های در دستور کار قلمداد کرد.
در حاشیه این مراسم با فرمان فریدون همتی استاندار هرمزگان یک فروند شناور پاکسازی دریا که به دست توانمند متخصصین داخلی و توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده بود به آب اندازی شد.
گفتنی است، اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودروی کشور با نظارت بر۱۰ بندر تجاری و مسافری از ابتدای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از کانونهای مهم مدیریت بر سواحل کشور به شمار می آید .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1343

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها