افزونه جلالی را نصب کنید.

تشکیل شورای مرکزی دیده‌بان شفافیت در هرمزگان/ پیشگیری بر درمان در حوزه مبارزه با فساد اولویت دارد

  • کد خبر : 1494
  • 18 شهریور 1399 - 23:28
تشکیل شورای مرکزی دیده‌بان شفافیت در هرمزگان/ پیشگیری بر درمان در حوزه مبارزه با فساد اولویت دارد
نخستین نشست شورای مرکزی دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت وعدالت‌با حضور مدیر و اعضای شورای مرکزی این نهاد در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از فارس، مدیردفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان با تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان و ۷۲ تن از یاران وفادارش گفت: حضرت آقا در سال ۱۳۸۰ فرمان ۸ ماده‌ای ابلاغ کردند که بر اساس آن سران قوا و مسئولان امر بایستی‌برابر اصل ۱۰۰ قانون اساسی در جهت‌اجرایی‌شدن‌ این‌فرمان‌ حرکت می‌کردندکه متاسفانه تسامح و تساهل باعث شد که مقام معظم رهبری چندین بار در این خصوص تذکر دهند که در همین راستا تعدادی از دلسوزان نظام و انقلاب‌ از طیف های مختلف سیاسی توافق کردند که نهادی برای مبارزه با فساد و رانت‌خواری، آموزش‌مطالبه‌گری، احقاق‌حقوق و مطالبات مردم و اجرای فرمان ۸ ماده‌ای حضرت آقا و شفافیت بویژه در کار مدیران و ((اصل از کجا آورده‌ای؟)) را با مجوز وزارت کشور تشکیل دهند. 

پرویز سالاری افزود: نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت یک نهاد غیر انتفاعی، غیر سیاسی و غیر دولتی است که در ۲۴ استان کشور با ۱۵ کارگروه  و زیرمجموعه فعالیت‌دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کسانی هستند که به سبب رفتار نادرست برخی مسئولان نسبت به انقلاب، جمهوری اسلامی‌ و اسلام بدبین شده‌اند که باید تلاش کنیم تا با مبارزه با فساد و شفافیت سازی این اعتماد رفته را برگردانیم.

سالاری خاطر نشان کرد: دشمن سعی دارد با استفاده از «ندانم کاری‌های» تعدادی از مدیران نفوذی و جاهل، مردم را از نظام دور کند و بین مردم و نظام‌اسلامی گسست ایجاد کند که ما باید سعی کنیم با هوشیاری و برنامه‌ریزی جلوی این گسست را بگیریم و دشمن را ناکام بگذاریم؛ همانگونه که تا کنون ناکام مانده است.

مدیر دفتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت در هرمزگان گفت: این نهاد کارهای زیادی انجام داده است از جمله تلاش برای بازگرداندن و ابطال واگذاری آلومینیوم المهدی در استان که با تلاش‌ها و افشاگری‌های دکتر توکلی و با اطلاعات مناسبی که از استان در اختیار ایشان قرار کرفت صورت گرفت و با شکایت از بعضی‌ از سازمان‌ها و مدیران
 سبب‌ عزل‌‌ تعدادی‌ از مدیران متخلف‌ و بازگشت سرمایه به بیت‌المال‌شد. همچنین پیگیری‌های این نهاد مردمی در گمرکات استان سبب عزل مدیر غیر حرفه‌ای در آن شد.

پرویز سالاری بیان داشت: پایش وضعیت شفافیت و فساد در استان، آموزش عمومی و تخصصی در امر شفافیت و مبارزه با فساد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این زمینه، ارجحیت‌ داشتن‌ پیشگیری‌ بر درمان درفساد، تولید و کسب‌ دانش‌ مبارزه‌ با فساد‌، الگوسازی، آینده‌پژوهی، فسادستیزی‌بدون‌ رودر‌بایستی، پرهیز و احتراز از سیاسی‌شدن «دیده‌بان» و… از جمله وظایف و اهداف دفتر نمایندگی دیده‌بان شفافیت و عدالت در استان است.

 یاد آور می شود در این نشست اعضای شورای مرکزی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان نیز احکام هرکدام از اعضا توسط مدیر دفتر نمایندگی استان اعطا شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها