افزونه جلالی را نصب کنید.

تجلیل اتحادیه صنف طلافروشان بندرعباس از خانواده شهید مدافع حرم هرمزگان

  • کد خبر : 1690
  • 23 شهریور 1399 - 22:47
تجلیل اتحادیه صنف طلافروشان بندرعباس از خانواده شهید مدافع حرم هرمزگان
طی مراسمی به همت اتحادیه صنف طلافروشان بندرعباس و با حضور جمعی از مسوولان، از خانواده شهید عبدالحمید سالاری اولین شهید مدافع حرم هرمزگان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی چلچله بندر خلیل رمضان حلاج رییس اتحادیه صنف طلافروشان بندرعباس در دیدار با اعضای خانواده شهید مدافع حرم عبدالحمید سالاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، از جانفشانیهای شهدای مدافع حرم به عنوان نمونه بارز مقاومت و پیروی از ولایت فقیه یاد کرد و گفت:مدافعان حرم برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) جان در طبق اخلاص نهاده و در سالها مبارزه با تکفیری ها امنیت پایداری در منطقه و شاید در جهان ایجاد کرده اند.
حلاج اضافه کرد: اگر امروزه امنیت و آرامش در عراق و سوریه برقرار است به برکت حضور مدافعان حرم و خون پاک این بزرگمردان است و امید می رود به زودی شاهد نابودی تمام گروه های تروریستی در منطقه باشیم.
کمالی معاون اتحادیه صنف طلافروشان نیز در ادامه گفت:تقدیر از خانواده شهدا وظیفه تک تک ماست و امیدواریم خداوند همواره ما را در مسیری قرار دهد که ادامه دهنده راه شهدا و ایثارگران باشیم.
غلام فتح آبادی مدیر بنیاد شهید شهرستان بندرعباس نیز در این دیدار گفت:شهید عبدالحمید سالاری فرزند خلف این مرز و بوم و اسوه جانفشانی و فداکاری بودند که جان خود را در راه اسلام و دفاع از اهلبیت عصمت فدا کرد.
وی با بیان اینکه تمامی آحاد جامعه علی‌الخصوص مسوولان، باید نسبت به خانواده های مدافع حرم نگاه ویژه داشته باشند، رسیدگی و سرکشی به خانواده های شهدا را از اولویت‌های بنیاد شهید بندرعباس عنوان کرد و افزود:برای شهدا و خانواده آنان هر چه کار کنیم کم است و امیدواریم بتوانیم دین خود را آنطور که باید و شاید ادا کنیم.
سرهنگ پاسدار حسین درویشی فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس نیز در این دیدار با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند ((شهدای مدافع حرم اجر دو شهید دارند، یکی اجر به خاطر شهادت و مجاهدت در راه خدا و یکی شهادت در غربت است))اضافه کرد:شهدای مدافع حرم با نثارجان خود خون تازه ای در رگ های ملت های اسلامی جاری کرده و آنها را از یوغ استکبار خارج می کنند.
وی با اشاره به یک حدیث قدسی گفت:خداوند میفرمایند « من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلیّ دیته و من علیّ دیته فانا دیته »یعنی آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم.
درویشی اضافه کرد :در این حدیث بیان شده که طالب حقیقی حق تعالی یابنده او است و بعد از یافتن آشنای او می گردد و این آشنایی منجر به دوست داشتن حق و سپس عشق به او می گردد و متقابلا خداوند نیز عاشق او می گردد و سرانجام معشوق خدا کشته شدن است و البته خداوند دیه و خونبهای معشوقش را می پردازد و تنها شهید عشق است که خداوند بهای او می شود.
وی در پایان گفت:شهید سالاری از قدرت و انرژی خاصی برخوردار بودند و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی تنها مختص بزرگ مردانی مانند شهید سالاری است که شهادت را سعادت دانسته و برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) و حفظ جان همرزمانشان از جان می گذرند.
گفتنی است در این دیدار همچنین محمود محمد شاهی نائب رییس اتاق اصناف بندرعباس،مهدی قنبری فرمانده حوزه مقاومت بسیج اصناف و کامبیز حسین پور مدیر مسوول پایگاه خبری چلچله بندر نیز حضور داشتند.

گزارشگر : احسان جداوی

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1690

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها