افزونه جلالی را نصب کنید.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس:

دفاع مقدس میراث ماندگار و شناسنامه افتخار ملت ایران است

  • کد خبر : 1833
  • 01 مهر 1399 - 6:33
دفاع مقدس میراث ماندگار و شناسنامه افتخار ملت ایران است
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان دفاع مقدس را میراث ماندگار و شناسنامه افتخار ملت ایران دانست و گفت: جانفشانی‌ها و ازخود‌گذشتگی جوانان وطن در دفاع از میهن اسلامی، انقلاب را مقابل هر هجمه‌ای بیمه کرد.

احسان کامرانی در حاشیه مراسم غبارروبی از گلزار شهدای گمنام و ماندگار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در گفتگو با آنا اظهار کرد: ثمره خون شهیدان هشت سال دفاع مقدس یادآور جانفشانی‌های ملتی است که به عشق انقلاب و اسلام جنگیدند و امروز همه ما در سایه آن همه ایثار و ازخودگذشتگی، در امنیت و آسایش به سر می‌بریم.

وی افزود: در جنگ تحمیلی هدف دشمن برای نشانه‌رفتن اهداف و آرمان‌های انقلاب بود که خوشبختانه با دفاع جانانه جوانان وطن در نطفه خفه شد و به جهانیان فهماند که ملت شهادت‌طلب و شهیدپرور ایران همواره در کنار ولایت فقیه، پشتیبان نظام خودخواسته خویش است و تا آخرین نفس نیز از آن دفاع می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با ذکر خاطراتی از شهدای هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: هر قشری در جبهه حق علیه باطل ظرفیت‌های خود را به‌خوبی به معرض نمایش می‌گذاشت، معلم، دانشجو، استاد دانشگاه، پزشک و … هیچ‌کس برای به‌دست‌آوردن پست و مقام دفاع نمی‌کرد؛ بلکه با ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی به دشمن ذلیل و خوار می‌تاخت تا اینکه این جنگ تحمیلی علیه میهن عزیزمان به میمنت این روحیه بالای شهادت‌طلبی به دفاع مقدس مبدل شد.

کامرانی آموزه‌های فرهنگی دفاع مقدس را نیز مهم خواند و عنوان کرد: فرهنگ این دفاع مقدس نشئت‌گرفته از فرهنگ عاشورایی است و همانگونه که عاشورا هیچگاه از سینه‌های مردم محو نخواهد شد، دفاع مقدس نیز ادامه همان راه بزرگ است و آنچنان در فرهنگ جوانان ما نفوذ کرده که هیچگاه محوشدنی نیست.

وی یکی از وظایف نسل گذشته را تبیین فرهنگ شهادت‌طلبی و آموزه‌های انقلابی دفاع مقدس به نسل جوان دانست و اضافه کرد: تاریخ دفاع مقدس، فرهنگ شهادت‌طلبی، ایثار، مهرورزی، عشق، ایمان و … باید به نسل جوان آموزش داده شود تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل گسترش و ادامه یابد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تأکید کرد: آیندگان نباید برای آگاهی از ارزش‌های دفاع مقدس به آرشیو موزه‌های دفاع مقدس مراجعه کنند؛ بلکه باید فرهنگ و آموزه‌های این هنر بزرگ که سرشار از ارزش‌های اسلامی، انقلابی و فداکاری است، همیشه در جامعه جاری و ساری باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان روحیه دلاورمردی، شهامت، شهادت و ازخودگذشتگی را از صفات مهم و بارز رزمندگان عنوان و تأکید کرد: این روحیه بالا از آنان مدیرانی لایق و شایسته‌ای ساخته که امروز نیز در سازمان‌ها و ارگان‌های کشور جزء موفق‌‌ترین افراد هستند و این مهم محقق نمی‌شود مگر آنکه روحیات و حسنات این فرهنگ غنی در وجود آنان متبلور شده باشد.

کامرانی یادآور شد: دفاع مقدس متعلق به تمام ملت ایران با گرایش‌ها و مذاهب مختلف است و شهیدان دفاع مقدس نیز از همه اقشار و مذاهب مختلف در ایران هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند این دفاع مقدس را به یک گروه و شخص خاصی نسبت دهد؛ زیرا همه آنان در زیر پرچم و لوای انقلاب شکوهمند اسلامی و امام راحل جمع شدند و با ایمان و اراده راسخ به دفاع از میهن خود پرداختند و برگ زرینی را در تاریخ انقلاب رقم زدند.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: باید یاد شهدا و بازماندگان این عزیزان را گرامی بداریم و اهدافی که آنان برای آن، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، نباید به بوته فراموشی سپرده شود.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و تأکید بر هوشیاری ملت ایران زیر سایه ولایت فقیه در این برهه زمانی گفت: امروز همان دشمنان اسلام و انقلاب و در رأس آن آمریکای جنایتکار که شکست را از ملت ایران تجربه کرده‌اند، دوباره با یاوه‌گویی‌های خود و تهدید به  بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران اسلامی با عنوان مکانیسم ماشه می‌خواهند ملتی را بترسانند که بارها در صحنه‌های مختلف پوزه آنان را به خاک مالیده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: آنان که دم از حقوق بشر می‌زنند، به خاطر داشته باشند هنوز کشتار رنگین‌پوستان آمریکا به‌ویژه سیاه‌ پوستان آن سرزمین که راه نفس‌کشیدن را برای سیاهان در گلو خفه کرده‌اند، از خاطره‌های افکار عمومی پاک نشده است.

کامرانی بیان کرد: معاملات پشت پرده و نمایشی کشورهای حوزه خلیج‌فارس با رژیم کودک‌کش و مزدور صهیونیستی هیچ دری را برای پیروزی آنان نخواهد گشود و به‌زودی طعم تلخ شکست و ذلت را مانند گذشته خواهند چشید؛ زیرا خداوند در سوره آل‌عمران فرموده است «و مکروا و مکر اللّه واللّه خیرالماکرین» و این وعده الهی به‌زودی محقق خواهد شد.

وی از جوانان خواست تا با توجه به فرمایش رهبری در مسیر انقلاب گام بردارند و تحت تأثیر تبلیغات مسموم دشمن قسم‌خورده انقلاب قرار نگیرند؛ زیرا که آنان برای نابودی ایران اسلامی،کمر همت بسته‌اند و از هیچ تهمت، تبلیغ و حربه‌ای علیه ما دریغ نخواهند کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=1833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها