افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل شیلات هرمزگان خبر داد:

تشکیل دپارتمان آموزشی شیلاتی در اداره کل فنی و حرفه ای هرمزگان بررسی گردد

  • کد خبر : 2023
  • 13 مهر 1399 - 13:51
تشکیل دپارتمان آموزشی شیلاتی در اداره کل فنی و حرفه ای  هرمزگان بررسی گردد
مدیر کل شیلات هرمزگان در نشستی با حضور مدیر کل فنی و حرفه ایی استان در اداره کل شیلات هرمزگان از انعقاد تفاهم نامه چند جانبه آموزشی بین اداره کل شیلات هرمزگان و اداره کل فنی و حرفه ای استان هرمزگان در آینده ایی نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان،دکتر عبدالرسول دریایی در نشست با مدیر کل فنی و حرفی ای استان هرمزگان که به منظور بررسی مفاد تفاهمنامه برگزار شد،ضمن اشاره به ظرفیت های ویژه استان هرمزگان در عرصه های شیلاتی گفت: آموزش و ارتقاء مهارت و توانمندسازی آبزی پروران،صیادان و بهره برداران شیلاتی در راستای تامین نیاز استان به نیروی انسانی دارای مهارت در زمینه ی های شیلاتی را از اهم اهداف این تفاهم نامه خواند.

وی اجرای سیاست های راهبردی و ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و جهش تولید را از دیگر اهداف این تفاهم نامه خواند‌.

دریایی با بیان اینکه بدون شک سیستم های آموزشی از جمله فنی و حرفه ایی می تواند کمک شایانی به ارتقای دانش و تخصص نیروهای مورد نیاز بخشهای صیدو صیادی و آبزی پروری ، کارگران و شیلاتی به‌ویژه صید و صیادی داشته باشد گفت: تربیت کارشناسان خبره در زمینه تکثیر میگو،صید صنعتی و سنتی، پرورش میگو، پرورش ماهی در دریا تکثیر و پرورش ماهی زینتی، پروش زالو، تکثیر و پرورش جلبک و … از اهم نیازهای بخش خصوصی استان به منابع انسانی است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه فعالیت هالی شیلاتی بیشتر در روستاها و توابع شهرها است گفت:توقع وجود دارد تا تمرکز این تفاهم‌نامه بر روی روستائیان باشد و آموزش از روستاها آغاز گردد.

دریایی با اشاره به تربیت مربیان، بهترین عامل برای ترویج، توسعه، آموزش و ارتقای دانش افزود:  تأمین مربیان ذیصلاح و توانمند برای اجرای دوره در حرفه های هدف تفاهم نامه،باید از محورهای مفاد تفاهمنامه باشد  افزود: بدون شک شیلات هرمزگان کارشناسان و افراد خبره و متخصص علوم  شیلاتی را برای مشارکت در آموزش ترغیب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار هکتار اراضی مستعد  پرورش میگو با قابلیت اشتغال مستقیم ۳۵هزار نفر و همچنین حضور ۳۲هزار نفر صیاد بیانگر نیاز مداوم آموزش و ارتقای دانش در عرصه های شیلاتی است.

مدیر کل شیلات هرمزگان با بیان اینکه تاکید آموزش ها باید به صورت کاربردی،مفید و به روز باشد گفت:آموزش و دوره های آموزشی باید طوری تعریف شود که آموزش برای همه شاغلین در مشاغل شیلاتی از مدیر تا کارگر را شامل گردد.

دریایی با اشاره به اینکه ۱۱۳هزارتن ظرفیت پرورش ماهی در قفس در استان وجود دارد گفت:آموزش ها باید در این زمینه بیشتر باشد و این مهم یاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ایی را طلب می کند.

در ادامه مدیر کل آموزش فنی و حرفه ایی استان با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ایی از همکاری با شیلات هرمزگان استقبال می کند گفت: این اداره کل آمادگی تربیت مربیان روستایی با همکاری کارشناسان خبره شیلاتی را دارد.

اسما کریمی از اعطای مجوز های لازم به اشخاص و تشکلهای توانمند به عنوان طرف سوم برای کمک در این مسیر و  تأسیس آموزشگاه و برگزاری دوره های آموزشی در حرفه های موضوع تفاهم نامه و بسترسازی برای توسعه ی این آموزش ها در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان خبر داد.

وی استان هرمزگان را مجموعه ایی از توانمندی های بی نظیر خواند و گفت:خوشبختانه در بین این توانمندی ها شیلات رتبه نخست را دارد و توانسته به خوبی ظرفیت های های شیلاتی استان را به کار گیرد  که در این بین نیاز به ایجاد دپارتمان آموزشی برای علوم شیلاتی در استان به خوبی تداعی می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها