افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کرد:

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی قضایی به حوادث ناشی از کار / لزوم استقرار نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش

  • کد خبر : 2319
  • 25 مهر 1399 - 1:22
تشکیل شعبه ویژه رسیدگی قضایی به حوادث ناشی از کار / لزوم استقرار نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش
رییس کل دادگستری استان هرمزگان بر لزوم تشکیل شعبه ویژه رسیدگی قضایی به حوادث ناشی از کار تأکید کرد

رییس کل دادگستری استان هرمزگان تأکید کردجلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان با موضوع بررسی طرح ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار و جمع آوری معتادین متجاهر به ریاست علی صالحی رییس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این جلسه ، با بر لزوم ساماندهی فوری معتادان متجاهر تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: جمع آوری معتادین از دو جنبه حائز اهمیت است، چرا که از یک سو ، وظیفه ای انسانی است و ضرورت دارد به عنوان یک هم نوع کرامت انسانی آنها را در نظر بگیریم و از سوی دیگر نیز رسیدگی به شرایط نابسامان معتادان و نحوه گذران زندگی آنها مسئولیتی شرعی و قانونی را برای متولیان امر به همراه دارد.

علی صالحی در ادامه درصد قابل توجهی از وقوع جرائم خرد را ناشی از عدم ساماندهی معتادین متجاهر عنوان کرد که علاوه بر نازیبا جلوه دادن چهره شهر موجب تأثیر منفی در جذب گردشگر نیز شده و امنیت روانی مردم را دچار اختلال کرده است.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان یادآور شد: ناهماهنگی بین دستگاه های مسئول در این حوزه مشهود است و لازم است با برنامه ریزی مناسب ، کار ساماندهی معتادین متجاهر آغاز شود و تمام ظرفیت دستگاه ها در جهت شناسایی این افراد و محلات و مناطق تجمع آنها به کار گرفته شود.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ضرورت توجه به ارتقای ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار نیز ابراز داشت: عدم رعایت ایمنی کار باعث شده است دولت و مردم سالیانه خسارت های هنگفتی را متحمل شوند و در این راستا، تهیه برنامه مدون و کاربردی به منظور کاهش آسیب های محیط کار امری ضروری است.

وی همچنین تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری میان دستگاه های اجرایی مؤثر در حوزه ایمنی محیط های کار و کارگری نقشه راهی برای افزایش نظارت ها بر پایه آموزش و فرهنگ سازی به صورت تخصصی و فنی خواهد بود.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان همچنین بر تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های حوادث کار تأکید کرد و در پاسخ به درخواست رییس سازمان نظام مهندسی استان مبنی بر استقرار نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش که عدم استقرار آن تاکنون ، مانع از اجرای نقش نظارتی این سازمان شده است ، نیز اظهار داشت: لازم است نظام مهندسی ساختمان در جزیره کیش اسقرار داشته باشد، چرا که یکی از وظایف این سازمان نظارت های قانونی در حیطه وظایفی است که برای آن تعریف شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2319

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها