افزونه جلالی را نصب کنید.

هرمزگان بالاترین نرخ مشارکت و نسبت اشتغال کشور را ثبت کرد

  • کد خبر : 2452
  • 12 آبان 1399 - 19:38
هرمزگان بالاترین نرخ مشارکت و نسبت اشتغال کشور را ثبت کرد
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: بررسی نرخ مشارکت اقتصادی استانهای کشور در تابستان امسال برای جمعیت 15 سال و بیشتر نشان می دهد که هرمزگان با 50.6 درصد، بالاترین نرخ مشارکت را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر “هادی ابراهیمی” افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال نسبت به فصل بهار، افزایش ۴.۵ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز رشد ۲.۶ درصدی را داشته است.

نرخ مشارکت اقتصادی کشور در فصل تابستان ۴۱.۸ درصد است

وی اظهارداشت: نسبت اشتغال استان در تابستان سالجاری با افزایش ۲.۷ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تابستان ۹۸) به ۴۳.۹ درصد رسیده و در تابستان امسال نسبت به فصل قبل (بهار ۹۹) ۳.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

نسبت اشتغال استان در تابستان امسال ۴۳.۹ درصد است که ۶.۱ درصد از میانگین شاخص کشوری بالاتر است

ابراهیمی، طرح مهارت آموزی در محیط واقعی، آموزش عملی و مهارتی فارغ التحصیلان دانشگاهی شغل اولی از طریق طرح کارورزی، شغل اولی های جذب شده از طریق برقراری معافیت بیمه کارفرمایی، شغل اولی های جذب شده از طریق طرح پرداخت یارانه دستمزد، شغل اولی های جذب شده از طریق برقراری معافیت بیمه کارفرمایی و حمایت مالی جهت ایجاد اشتغال از طریق تسهیلات مشاغل خانگی را از جمله طرح ها و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان جهت ایجاد اشتغال ذکر کرد.

وی، حمایت مالی جهت ایجاد اشتغال از طریق تسهیلات روستایی و عشایری، بکارگماری جویندگان کار از طریق دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی، جایگزینی نیروی کار ایرانی به جای نیروی کار خارجی و ایجاد فرصت های شغلی از طریق تشکیل و توسعه تعاونی های استان را دیگر این طرحها نام برد.
طی دو ساله گذشته (۹۷و۹۸) و هفت ماهه ۹۹ بیش از۹۲ هزار فرصت شغلی از طریق طرحها و برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان محقق شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها