افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

معافیت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایان هرمزگانی در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی

  • کد خبر : 2481
  • 15 آبان 1399 - 14:33
معافیت ۲۳ درصدی حق بیمه کارفرمایان هرمزگانی در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان از ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح، کارفرمایان استان در صورت جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، از پرداخت 23 درصد حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر هادی ابراهیمی اظهار کرد: در طرح مشوق بیمه‌ای معادل حق بیمه سهم کار فرما بعلاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (در مجموع به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورایعالی کار) در نظر گرفته شده که در چارچوپ این دستورالعمل ، ماهانه از سوی دولت (وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ) به حساب کارفرمایان واجد شرایط واریز می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و واحدهای استانی و شهرستانی وظیفه نظارت بر طرح را عهده‌دار هستند.

وی اضافه کرد: تمام کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول این دستورالعمل بر اساس آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه در صورت بکارگیری نیروی کار جدید، مشمول استفاده از مشوق های بیمه ای، حداکثر به مدت ۲سال خواهند بود.( تا پایان برنامه ششم توسعه )

ابراهیمی اظهارداشت: افرادی که از مزایای دوره مقدماتی طرح کارورزی (دوره سه ماهه) در کارگاه ها و موسسات مشمول دستورالعمل اجرایی طرح استفاده کرده اند، حداکثر تا ۲۱ ماه می توانند از مشوق بیمه‌ای استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان ، مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر، داشتن حداکثر ۳۸ سال سن که مدت زمان خدمت وظیفه به حداکثر سن افراد ذکور اضافه می شود، ثبت نام در سامانه (کارورزی) و داشتن سابقه بیمه تامین اجتماعی که حداکثر از ۳۶ ماه تمام کمتر باشد را از شرایط احراز نیروی کار جدید در این دستورالعمل ذکر کرد.

ابراهیمی گفت: یکی از شرایط برخورداری کارفرما از مشوق بیمه‌ای در این دستورالعمل داشتن مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و داشتن کد بیمه کارگاهی و ثبت نام در سامانه کارورزی است.

وی افزود: تعداد نیروی کار جدید بر اساس نیروی کار مازاد بر بیشترین تعداد بیمه شدگان۲ ماه قبل از ثبت نام کارگاه در زمان ثبت نام در سامانه تعیین می‌شود.

طرح مشوق بیمه کارفرمایی بر اساس موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار کشور، حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کار فرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید تهیه و ابلاغ شده است بر اساس اصلاحیه دستورالعمل اجرایی طرح مشوق بیمه کارفرمایی،۴۳۵ نفر سهم اشتغال بنگاههای اقتصادی استان هرمزگان است.

لازم بذکر است دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی دارای مجوز از اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آمادگی ارایه مشاوره و ثبت نام جویندگان کار و کارفرمایان جهت بهره مندی در طرح مذکور را دارند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها