افزونه جلالی را نصب کنید.

افتتاح کانون داوران دادگستری استان هرمزگان

  • کد خبر : 2557
  • 26 آذر 1399 - 21:40
افتتاح کانون داوران دادگستری استان هرمزگان
طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان کانون داوران استان افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این مراسم، ضمن تشکر از پیگیری های معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان جهت راه اندازی این کانون اظهارداشت: با تلاش های صورت گرفته و در پی برگزاری چندین دوره آموزشی طی یک سال اخیر، این امر محقق گردید و در آینده شاهد مزایای کانون داوران دادگستری برای مردم شریف استان هرمزگان خواهیم بود.

علی صالحی با بیان اینکه داوری امری الهی و در تبعیت از سیره نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار «علیهم السلام» است خاطرنشان کرد: داوری پیشینه تاریخی دارد به طوری که امروزه مبانی داوری از سوی جوامع و فرهنگ های مختلف پذیرفته شده است.

وی ضمن تأکید بر لزوم رعایت اصول اخلاقی توسط هیأت مدیره و اعضای کانون داوران افزود: پایبندی به منشور اخلاقی و رعایت آیین نامه ها موجب ایجاد حس اعتماد در سطح جامعه می شود.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود، ترویج صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده ها به شعب دادگاه و محاکم دادگستری را از دیگر اهداف راه اندازی کانون موسسات داوری برشمرد.

وی یادآور شد: ازدیاد ورودی پرونده ها فشار مضاعفی به همکاران قضایی وارد می‌کند و بهره‌گیری از ظرفیت های داوری می‌تواند در ایجاد بهداشت قضایی مؤثر واقع گردد ، به نحوی که دستگاه قضایی بتواند با اولویت بندی پرونده ها، به امور مهم تری رسیدگی نماید.

وی تصریح کرد: نهاد داوری نهادی مستقل است و این سازمان مردم نهاد، نقش ویژه‌ای در حل و فصل اختلافات خواهد داشت و با توجه به این که داور با توافق طرفین انتخاب می شود، آرای صادره کمتر مورد اعتراض قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه ابراز امیدواری کرد، تقویت نهاد داوری به افزایش سطح آگاهی عمومی کمک کند و مردم و مراجعین دستگاه قضایی پس از آشنایی با مزایای داوری به ویژه در دعاوی قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها به این کانون مراجعه نمایند.

وی همچنین بر لزوم رعایت حقوق قانونی و شرعی مردم، دقت در ارجاع دعاوی ، آموزش مداوم اعضای کانون داوران و استفاده از معیار تخصص و تجربه در این موسسات تأکید کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها