افزونه جلالی را نصب کنید.
در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس تاکید شد:

با همکاری و همراهی مردم پروژه گاز رسانی سریعتر به نتیجه خواهد رسید

  • کد خبر : 2926
  • 22 دی 1399 - 6:17
با همکاری و همراهی مردم پروژه گاز رسانی سریعتر به نتیجه خواهد رسید
دویست و دهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با دستور کار؛ ارائه گزارش در خصوص عملیات گاز رسانی در سطح شهر بندرعباس و نامه شماره 1/104870 مورخ 99/9/25 شهرداری بندرعباس در خصوص آئین نامه اجرایی تبصره ماده واحده بودجه شهرداری بندرعباس مبنی بر کمک هزینه رفاهی ساخت مسکن پرسنل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، به منظور تعامل و همکاری همه جانبه بین شورای شهر و شهرداری و شرکت گاز نشستی با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، محمود یارشناس رئیس امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان هرمزگان و بازماندگان معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه، همکاری و تعامل شهرداری و شرکت گاز را در راستای حل مشکلات شهروندان ضروری دانست و بیان کرد: تسریع در حل مشکلات زیربنایی در حوزه شهری با تعامل و هم افزایی بین دستگاه های خدمات رسان صورت می گیرد.

اسلام باوقار گفت: دستگاه های اجرایی و خدمات رسان براساس یک برنامه ریزی مدون می توانند تأثیر بسزایی در توسعه و آبادانی شهر داشته باشند.

باوقار افزود: رفع مشکلات در حوزه خدمات رسانی به مردم شهر بندرعباس نیازمند جدیت و همکاری همه ی دستگاههای مربوطه می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با تأکید بر همکاری شهرداری با سایر دستگاه های اجرایی در راستای رفع مشکلات شهر گفت: شهرداری بندرعباس علیرغم تمام مشکلاتی که دارد در بحث ترمیم نوار حفاری و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

باوقار خاطر نشان کرد: مردم زمانی دغدغه نبود گاز را داشتند و الان که همه ی استان ها از نعمت گاز برخوردار هستند و همچنین استان هرمزگان که خود منبع گاز و نفت می باشد می بایست شهروندان از این نعمت برخوردار شوند که این مهم همکاری و همراهی مردم را می طلبد تا زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در ادامه با اشاره به گزارش شرکت گاز مبنی بر اجرای ۵۰۰ کیلومتر لوله کشی در شهر بندرعباس و حفاری های ایجاد شده در راستای گاز کشی به شهروندان بیان کرد: اجرای ۵۰۰ کیلومتر گاز کشی و حفاریهای ایجاد شده در شهر حجم بالایی است که شهرداری هموار سازی و پر کردن چاله های ناشی از نوار حفاری ها را در دستور کار خود قرار داده است تا از وارد شدن خسارت به مردم جلوگیری شود.

رضا حیدری زاده، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اجرای پروژه گازکشی در شهر بندرعباس یکی از پروژه های مهمی می باشد که با همراهی شرکت گاز و شهرداری در حال انجام است و وسعت کار بسیار زیاد است که همراهی و مشارکت همه شهروندان را می طلبد.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان کرد: شاید اجرای این پروژه برای مردم، امروز سخت باشد اما برکات این گازکشی را در سالهای آینده خواهیم دید، اما عدم اطلاع رسانی به موقع به شهروندان باعث بروز مشکلاتی شده و لازم است دیگر دستگاه های حفار،مسائل ایمنی لوله گاز را مد نظر قرار دهند تا مشکلاتی برای شهروندان بوجود نیاید.

اسماعیل بواشه عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس در این جلسه بیان داشت: برای اجرای هر پروژه قبل از شروع آن می بایست یکسری تمهیدات و برنامه هایی دیده شود که متاسفانه در اجرای پروژه گاز کشی این مهم صورت نگرفته است و مردم از گاز کشی منازل خود هیچ استقبالی نمی کنند.

بواشه گفت: بهتر است قبل از اینکه آپارتمانی ساخته شود انشعاب گاز هم مانند برق و آب اجباری کنیم تا مشکلات کمتری برای شهروندان پیش بیاید.

وی افزود: یکی از دلایلی که مردم برای گازکشی استقبال نشان نمی دهند هزینه بالا و کنده کاری هایی در ساختمان است که باعث ایجاد نازیبایی در ساختمان ها میشود و میبایست نظارت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

بواشه گفت: درست است که شهرداری بعد از حفاری ایجاد شده، کار ترمیم نوار حفاری را انجام می دهد اما باید این ترمیم ها با سرعت و دقت بیشتری انجام شود تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: بهتر است در طرح های تفکیکی جدید کل تاسیسات خدماتی زیر کار مانند آب، برق، گاز و مخابرات در یک کانالی قرار گیرد تا در آینده برای شهروندان مشکلی پیش نیاید.

حجت الاسلام والمسلمین احمد عامری سیاهویی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در جلسه گفت: برای ترمیم نوارهای حفاری شده توسط شرکت گاز زمان مشخصی در نظر گرفته شود تا مشکلات مردم کمتر شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: میبایست در زمینه استفاده شهروندان از گاز خانگی فرهنگسازی صورت گیرد تا مردم استقبال بیشتری داشته باشند.

فرزانه آرامش دیگر عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اگر استقبال مردم از گاز کشی در شهر بندرعباس کم است به این دلیل می باشد که اطلاع رسانی دقیقی صورت نگرفته و مردم در حال حاضر از این حفاری ها ناراضی هستند چون مدت زمان اجرای این پروژه طولانی شده است.

آرامش افزود: به دلیل نبود مدیریت واحد شهری، می طلبد در راستای خدمات رسانی بهینه به شهروندان بین دستگاه های اجرایی مربوطه تعامل و همکاری بیشتری وجود داشته باشد.

مجید عسکری زاده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شرکت گاز در زمینه گاز رسانی به مردم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا شهروندان شهر بندرعباس از این نعمت عظیم استفاده کنند و باید همه دستگاه ها در کنار شرکت گاز برای تسریع در گاز رسانی تعامل داشته باشند .

وی بیان کرد : شرکت نفت، پالایشگاه نفت و سایر شرکت هایی که منابع عظیم از این شهر و درآمدهای هنگفتی دارند برای توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس همت بگمارند و شرکت گاز را الگویی برای خود قرار دهند.

بازماندگان معاون امور زیربنایی شهرداری بندرعباس در این جلسه گفت: شهرداری همچون دیگر دستگاه های اجرایی وظیفه خود میداند که با شرکت گاز همکاری داشته باشد،چون این پروژه متعلق به همه مردم شهر بندرعباس است .

بازماندگان افزود: اجرای هر پروژه ای مشکلاتی به همراه دارد و نیاز است به واسطه اطلاع رسانی دقیق، شهروندان با شهرداری و شرکت گاز همکاری و همراهی داشته باشند تا این پروژه به سرانجام برسد.

وی گفت: از زمانی که حفاری توسط شرکت گاز شروع شده است بالغ بر ۳۰ میلیارد با پیمانکار برای ترمیم نوار حفاری قرارداد منعقد شده است.

بازماندگان بیان داشت: پیمانکاران در ۱۲ نقطه از سطح شهر برای ترمیم نوار حفاری در حال فعالیت هستند و این ترمیم ها زمانبر می باشد و شهرداری بندرعباس برای اینکه هر چه زودتر این پروژه به سرانجام برسد با شرکت گاز تعامل و همکاری داشته است.

محمود یارشنا‌س رئیس امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز استان هرمزگان در این جلسه گفت: حوادث ناشی از سیلندر های گاز در استان هرمزگان زیاد است در صورتی که این حوادث در حوزه ی گاز خانگی و شهری وجود ندارد.

یارشناس افزود: یکی از مشکلاتی که در این حوزه داریم شبکه و زیر ساخت استان است،آب،برق و مخابرات و سایر دستگاه های خدمات رسان بیش از ۶۰ الی ۷۰ سال سابقه دارند و شرکت گاز به عنوان آخرین دستگاه خدمات رسان وارد این حوزه شده است که مشکلات زیادی دارد.

وی بیان کرد: با شهرداری در سال ۹۸ تفاهمنامه ای منعقد کردیم که مقرر شد ۵۰۰ کیلومتر گاز کشی در سطح شهر در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شود که شهرداری مسئول ترمیم نوار حفاری های ایجاد شده می باشد.

یارشناس خاطر نشان کرد: تعداد ۲۵ هزار علمک برای شهر بندرعباس پیش بینی شده است که از این تعداد فعلا بیش از ۲۰۰۰ علمک نصب کرده ایم و استقبال شهروندان از گاز شهری خوب نیست.

رئیس امور مهندسی و اجرای طرح های شرکت گاز گفت: استفاده از گاز طبیعی برای شهروندان فواید بسیاری دارد اما استقبال خانواده ها از گاز شهری ناچیز است، به عنوان مثال در شهر خمیر عملیات گازرسانی با هزینه بسیار هنگفت از سوی شرکت گاز انجام شده اما تاکنون فقط ۱۲ مشترک گاز وجود دارد.

یارشناس بیان کرد: سیاست وزراتخانه این است که تمام نقاط کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند و سیلندرگاز جمع شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=2926

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها