افزونه جلالی را نصب کنید.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان خبرداد؛

کشتار ۱۰ تن مرغ گرم مازاد بر نیاز در هرمزگان

  • کد خبر : 3445
  • 03 اسفند 1399 - 23:53
کشتار ۱۰ تن مرغ گرم مازاد بر نیاز در هرمزگان
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان از خیز جهادکشاورزی جهت کشتار ۱۰ تن مرغ گرم مازاد بر نیاز خبر داد.

به گزارش چلچله بندر، علی اصغرخلیلی با اشاره به اینکه نیاز روزانه استان به مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن بوده و این سازمان طبق این نیاز اقدام به کشتار مرغ می‌کرد، اظهار کرد: براساس مصوبات جلسات هماهنگی توسط صمت و ستاد تنظیم بازار این نیاز به مرغ گرم هم اکنون به ۱۲۰ تن به صورت روزانه رسیده است و سازمان جهادکشاورزی با آمادگی کامل نسبت به کشتار این میزان به صورت روزانه اقدام می‌کند.
به گفته وی، از اول امسال براساس نیاز روزانه استان مرغ گرم حدود ۹۰ تا ۱۱۰ تن کشتار می‌شد که در حال حاضر با توجه به افزایش نیاز بازار و تصمیم سازمان صمت و تنظیم بازار ۱۲۰ تن به صورت روزانه کشتار خواهد شد.
وی افزود: همکاران معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی از شب گذشته در کلیه کشتارگاه‌های استان مستقر شده تا ضمن نظارت بر روند کشتار، ظرفیت تولید را به ۱۲۰ تن برسانند.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اظهار امیدواری از اینکه تا پایان امسال هیچ کمبودی را در زمینه تأمین مرغ نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: مرغ به میزان کافی جهت کشتار در مرغداری‌های استان هرمزگان وجود دارد.
خلیلی خاطرنشان کرد: با مدیریت خوب در کشتارگاه‌های استان تا چند روز آینده آمار کشتار به ۱۲۰ تن خواهد رسید و نیاز شهروندان برطرف خواهد شد.
به گفته وی، ماه گذشته ۲ میلیون و ۲۱ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان انجام شده است.
وی همچنین با بیان اینکه برای ایام شب عید برنامه ریزی لازم انجام شده و کمبودی نخواهیم داشت، تصریح کرد: نحوه قیمت گذاری در چهارچوب قیمت‌های ستاد تنطیم بازاراستان و بر اساس قیمت روز منطقه‌ای و قیمت یکسان در سطح استان مشخص و تعیین می‌شود.
سخنگوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: شب گذشته ۱۰۹ تن مرغ کشتار شده و تا چند روز آینده مابقی نیاز استان به کمبود مرغ گرم برطرف می‌شود.
گفتنی است؛ مرغ گوشتی در کنار محصولاتی همچون تخم مرغ و گوشت قرمز از مواد مهم غذایی و در ارتباط مستقیم با امنیت غذایی است که شاخصی مهم در توسعه پایدار نیز محسوب می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها