افزونه جلالی را نصب کنید.

بهره برداری از اولین مزرعه دانش بیان پرورش ماهی درقفس کاملا بومی در قشم

  • کد خبر : 3451
  • 04 اسفند 1399 - 19:01
بهره برداری از اولین مزرعه دانش بیان پرورش ماهی درقفس کاملا بومی در قشم
مدیرکل شیلات هرمزگان با سفر به جزیره قشم به همراه جمعی از معاونین و مسئولان شیلات هرمزگان از ظرفیت های شیلاتی شهرستان قشم در حوزه های صید،آبزی پروری و صنایع شیلاتی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر عبدالرسول دریایی در بازدید از مزرعه پرورش ماهی در قفس شرکت شریف دریا پویان قشم با اشاره به ظرفیت هزار تنی این شرکت در تولید ماهی درقفس گفت: این پروژه به عنوان اولین مزرعه پرورش ماهی در قفس دانش بنیان کاملا بومی کشور که توسط فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه برای بالغ بر ۳۰ نفر اشتغال زایی مستقیم ایجاد می کند گفت با استعانت از خداوند متعال و تلاش های صورت گرفته قبل از پایان سال این پروژه نیز آماده بهره برداری است.

دریایی در بازدید از مرکز تکثیر میگو در سوزای قشم ظرفیت اسمی این مرکز را حدود ۲۰ میلیون قطعه و ظرفیت اجرایی آن را ۲۰۰ میلیون قطعه بچه میگو خواند و گفت: این مرکز برای بالغ بر ۳۰ نفر اشتغال ایجاد میکند و با حمایت های شیلات استان ضمن احداث سالن های جدید ظرفیت تولید آن افزایش یافته است.

مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه در بازدید از شرکت   عمل آوری شهاب نقره ای در پارک زیست فناوری خلیج فارس – قشم و فعالیت خوب این شرکت در زمینه ماهی خشک کنی گفت: ورودی روزانه این شرکت بین ۸تا۱۰ تن است که روزانه بالغ بر دو تا سه تن ماهی خشک تولید دارد.

وی اشتغال این شرکت را حدود ۲۰ نفر خواند که با صادارت بالغ بر ۲۵ تن در هر ۴۵ روز به کشورهایی همچون ویتنام، مالزی  و امارات توانسته ارز آوری خوبی برای کشور به همراه داشته باشد و همچنین مقرر شد در زمینه رفع موانع فروش داخلی حمایت لازم صورت گیرد.

دریایی همچنین از شرکت عمل آوری مروارید شکیل قشم با ظرفیت ۵۰۰ تن و اشتغال بیش از ۳۰ نفر بازدید و دستورات لازم در راستای پیگیری، تسهیل و رفع موانع تولید این واحد صادر کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3451

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها