افزونه جلالی را نصب کنید.

خرید توافقی پیاز در هرمزگان آغاز شد

  • کد خبر : 3504
  • 10 اسفند 1399 - 23:23
خرید توافقی پیاز در هرمزگان آغاز شد
مدیر تعاون روستایی هرمزگان از خرید توافقی پیاز در استان‌ هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مزارع پیاز میناب اظهار کرد: در پی افزایش برداشت پیاز در هرمزگان و همزمانی آن با برخی استان های دیگر، بازار خرید و فروش این محصول دستخوش کاهش قیمت شده، از اینرو خرید توافقی پیاز به منظور حمایت از پیاز کاران و ایجاد تعادل در بازار توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان آغاز شده در قالب صادرات درون شبکه ای تعاون روستایی کشور و تا مطلوب شدن قیمت این محصول ادامه دارد.

اسدپور افزود: از آغاز این طرح خرید توافقی، بیش از ۱۰۰ تُن محصول پیاز کشاورزان هشتبندی خریداری و به مراکز استانها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه با آغاز خرید توافقی، قیمت پیاز نسبت به روزهای گذشته مطلوب تر شده است تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو پیاز زرد حدود ۱۲۰۰ تومان بصورت توافقی از کشاورزان خریداری می شود.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان افزود: در قالب این طرح شبکه تعاون روستاتی استان با هماهنگی اتحادیه مرکزی تعاونیهای روستایی و کشاورزی نسبت به عرضه پیاز به کلیه استان‌های کشور اقدام می نماید.

وی گفت: به لحاظ حمایت بیشتر دولت از کشاورزان، اجرای خرید تضمینی نیز در دست پیگیری است.

بنا به گزارش سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی می‌شود ۴۰۹ هزار تن محصول پیاز در سطح ۹ هزار هکتار از اراضی استان برداشت شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3504

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها