افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر تعاون روستایی هرمزگان خبر داد:

خرید بیش از ۶هزار تن پیاز از کشاورزان هرمزگانی

  • کد خبر : 3761
  • 10 فروردین 1400 - 13:12
خرید بیش از ۶هزار تن پیاز از کشاورزان هرمزگانی
مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای خرید تاکنون بیش از ۶ هزار محصول پیاز از کشاورزان منطقه توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور ظهر امروز در حاشیه بازدید از مراکز خرید پیاز در معیت گیلانشاهی مدیرکل دفتر خرید و فروش محصولات کشاورزی سازمان مرکزی اظهار داشت: در مجموع ۶ هزار و ۱۰۰ تن محصول پیاز از کشاورزان هرمزگانی بصورت تضمینی توسط شبکه تعاون روستایی استان خریداری شده است.

 اسدپور با اشاره به اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از خراب محصولات خریداری شده بیان کرد: فروش پیاز از طریق استعلام بها بر اساس دستورالعمل سازمان مرکزی و مصوبه کمیته استانی انجام میشود و تاکنون بیش از ۸۰۰ تن از این محصول به استان های دیگر ارسال شده است.

وی افزود: البته به استناد مفاد دستورالعمل و موافقت کارگروه طرح در استان با انعقاد تفاهم نامه به نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در استان نیز پیاز تحویل میشود.

 مدیر تعاون روستایی هرمزگان گفت: عدم رعایت سطوح ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی توسط پیازکاران عزیز منتج به افزایش مازاد تولید این محصول و افت قیمت آن شد.  

 وی با بیان اینکه تا ثبات قیمت، خرید تضمینی این محصول ادامه خواهد داشت، تصریح کرد:  در حال حاضر هر کیلو پیاز با قیمت ۵هزار و ۹۶۰ ریال از کشاورزان بصورت تضمینی خریداری میشود.

 اسدپور تعداد مراکز خرید پیاز در هرمزگان ۷ مرکز در شهرستان های میناب، بندرعباس و رودان عنوان و بیان کرد: روزانه بطور متوسط بیش از ۵۰۰ تن پیاز تحویل مراکز خرید استان می شود.


 خرید تضمینی پیاز در راستای اجرای ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی و دستورالعمل خرید و فروش پیاز تضمینی سازمان مرکزی تعاون روستایی از بیستم اسفند سال گذشته در هرمزگان و برخی از استان ها آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=3761

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها