افزونه جلالی را نصب کنید.

تحسین عملکرد شهرداری بندرعباس در نخستین جلسه راهبردی شهرهای خلاق ایران

  • کد خبر : 4000
  • 09 اردیبهشت 1400 - 0:19
تحسین عملکرد شهرداری بندرعباس در نخستین جلسه راهبردی شهرهای خلاق ایران
نخستین جلسه برخط(آنلاین) شورای راهبردی شهرهای ایرانی عضو شبکه جهانی شهرهای خلاق برگزار شد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده در جلسه‌ای که با حضور دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران و شهرداران شهرهای سنندج، رشت و اصفهان برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از عضویت بندرعباس در شبکه جهانی شهرهای خلاق، اظهار کرد: شهرداری بندرعباس نخستین برنامه‌های خود پس از پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق را، در بخش‌های آموزش، نمایش و زمینه‌سازی برای عرضه تعریف کرده است.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار دائمی صنایع‌دستی یکی از مهمترین برنامه‌های کنونی شهرداری بندرعباس در این زمینه است، افزود: عملیات اجرایی این پروژه در حال انجام است و امیدواریم در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
شهردار بندرعباس ادامه داد: علاوه بر این بازار دائمی، راه‌اندازی دو مراکز آموزش، تولید و عرضه صنایع‌دستی دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته و بزودی مراحل اجرایی آن آغاز می‌شود.
امینی‌زاده همچنین عنوان کرد: راه‌اندازی بازار مجازی صنایع‌دستی نیز با هدف رونق‌بخشی به این حوزه و کسب و کار فعالین حوزه صنایع‌دستی صورت گرفته و هم‌اکنون در دسترس عموم است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این مدت نشست‌های متعددی با محوریت مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری با دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و بخش تعاون در راستای رونق‌بخشی بیشتر به حوزه صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی برگزار شده است.
شهردار بندرعباس همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و دانشگاه‌ها در راستای دستیابی به اهداف شهرهای خلاق اشاره و بیان کرد: اخیرا نیز یک تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان هرمزگان منعقد شده که همه این موارد در راستای گسترش حوزه صنایع‌دستی است.
اضافه می‌شود، در این جلسه ارایه گزارش عملکرد جامع شهرداری بندرعباس مورد تحسین قرار گرفت.
شایان ذکر است، بندرعباس از سال ۹۸ به عضویت شبکه جهانی شهرهای خلاق جهان در زمینه صنایع‌دستی و آیین‌های سنتی در آمده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4000

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها