افزونه جلالی را نصب کنید.

ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی/ با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد

  • کد خبر : 4118
  • 24 اردیبهشت 1400 - 16:51
ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی/ با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است، تأکید کرد: با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

علی صالحی در جلسه شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت فراهم سازی مقدمات لازم برای برگزاری انتخاباتی شفاف، قانونمند و باشکوه تصریح کرد: تقویت قانونمداری و جلب اعتماد عمومی ، زمینه ساز مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات خواهد شد.

وی از اهتمام ویژه دستگاه قضایی استان هرمزگان به منظور برخورد جدی با قانون شکنان خبر داد و خاطرنشان کرد: رصد دقیق تحرکات غیرقانونی و مقابله با فعالیت های غیرمجاز در فضای مجازی از سوی متولیان امر به منظور حفظ سلامت انتخابات و جلوگیری از تخلفات ، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

صالحی همچنین تأکید کرد: نقش رسانه ها در رونق بخشی به فضای انتخابات و پیشگیری از جرایم و تخلفات، محوری و اثرگذار است و در این راستا ؛ اقدام در جهت آگاهی بخشی و تولید و پخش ویژه برنامه‌هایی برای ایجاد فضای امید و شور و نشاط در سطح جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان با اعلام اینکه تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی محسوب می شود، یادآور شد: تبلیغات پیش از موعد به منزله پایبند نبودن به قانون است و افراد حق ندارند پیش از آغاز زمان رسمی تبلیغات، در این خصوص اقدام نمایند.

صالحی متذکر شد: فعالیت انتخاباتی مسئولین ادارات و کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از امکانات دولتی، مؤسسات وابسته به دولت و نهادهایی که از بودجه عمومی استفاده می کنند ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: استفاده از تجربیات انتخابات گذشته، شناسایی و رفع نقایص احتمالی و آموزش عوامل اجرایی از مهمترین نکاتی است که در برگزاری انتخابات پیش رو باید مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: زیرساخت های الکترونیک مناسب و قابل توجهی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک ایجاد شده است اما باید نحوه عملکرد دستگاه رأی گیری الکترونیکی از طریق صدا و سیما و رسانه ها آموزش داده شود تا مردم بتوانند به راحتی و به گونه ای که اختلالی در روند برگزاری انتخابات ایجاد نشود در رأی گیری شرکت کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4118

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها