افزونه جلالی را نصب کنید.
نامه سرگشاده‌ی گروهی از اهالی خانه مطبوعات هرمزگان به وزیر فرهنگ و ارشاد؛

افراد زیرمجموعه‌تان هفته‌هاست از اجرای قانون سر باز زده‌اند

  • کد خبر : 4194
  • 01 خرداد 1400 - 23:47
افراد زیرمجموعه‌تان هفته‌هاست از اجرای قانون سر باز زده‌اند
گروهی از اهالی خانه مطبوعات استان هرمزگان طی نامه ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار رسیدگی به خواسته به حق خود و جلوگیری از کارشکنی ها شدند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر، جمعی از اهالی خانه مطبوعات استان هرمزگان طی نامه ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار رسیدگی به کارشکنی های عده ای در راستای تحقق خواسته های به حق و قانونی خود شدند.

در متن این نامه آمده است که؛

محضر مبارک جناب آقای دکتر سید عباس صالحی

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام‌علیکم:

از دیار نخل و شرجی، سرزمین مردمان مرد، حافظان خلیج تا ابد فارس، هرمزگان سرافراز، درود می‌فرستیم به آنانی که جانانه مسیر سنگلاخ توسعه فرهنگی را هموار می‌کنند. حال که این مجال دست داده است تا در محضر جنابعالی گوشه‌ای از رنج رسانه‌های این خطه همیشه سربلند را بیان داریم.

جناب آقای دکتر صالحی:

سال ۱۳۸۸ سنگ بنای اتفاقی در حوزه رسانه گذاشته شد که قرار بود اهداف متعالی و ارزشمند اعتلای رسانه‌ها، وحدت و همدلی و ارتقای توانمندی در این عرصه را محقق کند. موسسه‌ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرتجاری و مستقل از میان دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه تحت عنوان خانه مطبوعات شکل گرفت؛ و هرمزگان اولین مجمع عمومی آن را در آذرماه ۸۸ میزبانی کرد و دستاورد آن راه‌یابی یک فعال رسانه این خطه به هیئت‌مدیره و مؤسس این تشکل بود.

مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نیک میدانیم که مجموعه تحت هدایت جنابعالی بسیار گسترده است و این گستردگی زحمت بسیار می‌خواهد تا نظارت بر اجزا کامل اجرایی شود.

موسسه‌ای که با اهداف والا شکل می‌گیرد باید مسیرش را با همین اهداف دنبال کند؛ اما متأسفانه رویه خطرناک تمامیت‌خواهی بر ارکان این موسسه در هرمزگان حاکمیت دارد و بنا به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات هرمزگان ، مجموعه تحت مدیریت حضرت‌عالی هفته‌هاست با کارشکنی اجازه اجرایی شدن ماده ۱۹ اساسنامه این تشکل را نمی‌دهند.

توصیه‌های هوشمندانه در پیام به مجمع عمومی سالیانه خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور نشان داد که جنابعالی خانه مطبوعات را مآمن فراگیر خانواده بزرگ مطبوعات، نقطه وصل اهالی رسانه تفسیر فرموده و بر آن ایمان دارید. وقتی قریب به نیمی از اعضای خانه مطبوعات هرمزگان متقاضی برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده هستند، چرا باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که منادی و متولی فرهنگ و هنر است. مقاومت کند؟

جناب آقای وزیر:

این چه قدرت فراقانونی است که اجازه نمی‌دهد خواست مشروع و به‌حق اعضا عملیاتی شود؟ این چه مآمن فراگیری است که دو عضو هیئت‌مدیره‌اش ۸ شکایت از اعضایش را در مراجع قضایی طرح کرده و اعضایش را روانه نیروی انتظامی و مراجع قضایی می‌کند؟

این چه نقطه وصلی است که افرادی با نام کاربری و پسورد دوستان و اهل‌بیت و وابستگان در جیب کت برای بیش از ۲۰۰ نفر تعیین تکلیف می‌کنند؟ شما را به مقدسات سوگند می‌دهیم آزادی عمل انتخاب را به اعضای این خانه بازگردانید و بگذارید تمام امور بر مدار قانون باشد.

در کجای دنیا و درکدام تشکل صنفی افراد غیر آن صنف در تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها، انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند حال آنکه در خانه مطبوعات ما غیر رسانه‌ای‌ها بسیار تعیین‌کننده شده‌اند.

جناب وزیر فرهیخته:

هنوز گفت‌وگوی صریح جنابعالی را با روزنامه خراسان در مرداد ۱۳۹۶ به خاطر داریم که فرمودید: «حتماً ما در حوزه فرهنگ و هنر با این نگاه جلو می‌رویم که از تأسیس تشکل‌های صنفی حمایت کنیم و در آن جایی که وجود دارند، به قدرت آن‌ها فکر کنیم. قطعاً حوزه رسانه و روزنامه‌نگاران هم در این مجموعه قرار دارند. بحث‌هایی که در حوزه انجمن صنفی است، مقوله‌ای است که باید دید چرا درگذشته جلو نرفته است و آسیب‌شناسی شود اما حتماً به این‌که تشکل صنفی تأسیس شود یا به اقتدار برسد، توجه خواهد شد.»

اقتدار تشکل‌های صنفی چه موسسه خانه مطبوعات باشد چه تشکل‌های صنفی دیگر تنها در سایه حفظ شان و کرامت اعضایش محقق می‌شود. خواست مهم‌ترین رکن یک تشکل باید در اولویت باشد اما قدرت‌های پنهان اجازه تحقق نمی‌دهند. جناب آقای وزیر حرف‌ها بسیار است و مشکلات انبوه اما حداقل در این مورد از محضرتان استدعای ورود به مسئله و حمایت از خواست به‌حق اعضا را داریم.

به قول شاعر و خنیاگر فقید هرمزگانی، زنده‌یاد ابراهیم منصفی:

فصلی‌ست بسی سرد و بسی خوف‌انگیز

انگار نمی‌جنبد از اینجا پاییز

ای تندر دیر آمده، فریادی کن

ای ابر ببار، ای بهاران برخیز

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4194

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها