افزونه جلالی را نصب کنید.
در نشست مشترک مسئولین سازمان بنادر و سازمان جمع آوری املاک تملیکی مطرح شد :

سرعت بخشی به روند تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 4241
  • 24 خرداد 1400 - 12:44
سرعت بخشی به روند تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بندر شهید رجایی
در نشست مشترک نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی با معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور که در بندر شهید رجایی برگزار شد، راهکارهای تسریع روند تعیین تکلیف کالاهای متروکه در بزرگترین بندر تجاری ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “علیرضا محمدی کرجی ران” در این نشست با اشاره به فهرست کالاهای متروکه موجود در بندر شهید رجایی گفت: ماندگاری کالاهای متروکه در بندر نه تنها به سود شرکت های بخش خصوصی نیست بلکه بعلت اشغال فضای عملیاتی بر درآمد آنها اثر منفی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس ، اداره کل گمرک شهید رجایی، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی و حمایت همه جانبه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و سایر اعضای کارگروه  بیان داشت: تدابیر لازم از سوی این اداره کل بمنظور تسریع در تعیین و تکلیف کالاهای متروکه از جمله واگذاری زمین به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جبران کمبود انبارها صورت گرفته است .

محمدی معرفی اپراتور جهت ساماندهی، تحویل و نگهداری کالا و کانتینرهای متروکه، کمک به تجهیز ترمینال مذکور و… را از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود : مجموعه این تصمیمات ضمن فراهم نمودن  زمینه  تسریع در تعیین تکلیف کالاهای متروکه فضای مناسب جهت واردات سایر کالاها بویژه کالاهای اساسی را قوت می بخشد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خواست تا نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و منابع انسانی مورد نیاز و متناسب با حجم عملیات بزرگترین بندر تجاری کشور در راستای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالاهای متروکه اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این جلسه که آقایان روانبخش بهزادیان مدیر کل امور بندری و حسن صادقی نژاد مدیر کل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی حضور داشتند بر لزوم تقویت زیر ساختهای متناسب با حجم بندر تاکید و اعلام شد با مشارکت ارگانهای ذی ربط در فرآیند تعیین تکلیف کالاهای متروکه تفاهم نامه همکاری تدوین و درحال نهایی شدن است که با انعقاد آن روند خروج کالاها شتاب بیشتری خواهد یافت  .

“حسین میرمعینی” معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نیز در همین راستا اظهار داشت: پیگیری‌های لازم جهت رفع نیازها ، قطعا صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دو جانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی از برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت‌ها به منظور کاهش ماندگاری کالاهای متروکه در بنادر سخن به میان آورد و افزود: نیازها و مشکلات موجود شامل مسائل زیرساختی، کمبود نیروی انسانی متخصص و مشکلات مالی را در جلسه‌ ای با هیات مدیره سازمان مطرح خواهم کرد تا هرچه سریعتر مرتفع گردد.

شایان ذکر است، در جریان سفر معاون سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به استان هرمزگان ، از نخستین پایانه اختصاصی کالاهای متروکه کشور که با پیگیری مجموعه قضایی استان هرمزگان و همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و اداره کل گمرک شهید رجایی و تلاش مدیریت اموال تملیکی استان هرمزگان راه اندازی و به بهره برداری رسیده بود بازدید بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4241

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها