افزونه جلالی را نصب کنید.

توقیف ادوات صید مخرب با ارزشی بالغ بر ۲۰میلیارد ریال

  • کد خبر : 4452
  • 15 تیر 1400 - 16:30
توقیف ادوات صید مخرب با ارزشی بالغ بر ۲۰میلیارد ریال
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اجرای موفقیت آمیز طرح مقابله با صید غیرمجاز پیرو در خواستهای جامعه صیادی، جهت حمایت از این قشر زحمتکش و حفاظت از ذخایر ارزشمند آبزیان در سواحل شهرستان بندرلنگه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، ابراهیم عالی زاده با اشاره به اینکه این طرح با درخواست های مکرر جامعه صیادی مبنی بر جمع آوری تورهای مخرب محاصره ای و همچنین با هماهنگی کامل دستگاه قضایی و نیروهای دریابانی و انتظامی صورت گرفت گفت: اقدام به صید غیر مجاز و استفاده از ادوات صید غیر مجاز و مخرب منجر به صید بچه ماهی، میگو و مولدهای ماهی را می گردد که در پی آن چرخه رشد و تکثیر آبزیان در دریا را بهم میزند که ادامه این روند نابودی و کاهش چشمگیر ذخایر آبزیان را به دنبال خواهد داشت.
وی صید غیر مجاز و استفاده از ادوات صید غیر مجاز را خیانت به نسل آینده خواند و تاکید کرد: بی شک حتی با وجود کمبود شدید نیروی انسانی، منابع مالی و تجهیزات به امید خدا طرح مقابله با صید غیرمجاز در سواحل استان هرمزگان ادامه خواهد داشت.
عالی زاده با اشاره به اینکه خوشبختانه با اجرای این عملیات شادی و رضایتمندی به جامعه صیادی شهرستان بندرلنگه برگردانده شد ،از همه مسئولین استان و جامعه صیادی خواست که برای تداوم این روند، حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان و همچنین صید و صیادی اصولی و پایدار زمینه ساز تقویت یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان باشند.
در ادامه جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان گفت: این عملیات با تجمیع نفرات و تجهیزات از پایگاه های حفاظت منابع آبزیان شهرستان های قشم، بندرعباس، لنگه،پارسیان و ستاد فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با حضور ۱۸ نفر نیرو و هفت دستگاه خودرو در طول نوار ساحلی شهرستان بندرلنگه در طی ۴۸ ساعت انجام شد.
مهرداد رامش جان ضمن تشکر از دریابانی استان و همچنین بندرلنگه عنوان کرد : در این عملیات چهار دستگاه تور پرساین غیر مجاز با ارزشی بالغ بر بیست میلیارد ریال،یک جفت تخته ترال قایقی، دو دستگاه تور ترال،یک فروند لنج صیادی، یک فروند قایق دیزلی و چهار نفر متهم توقیف و دستگیر شدند.
وی در پایان اظهار کرد: تمامی کشفیات، توقیفات و متهمان دستگیر شده پس از دلالت به پایگاه حفاظت منابع شیلات آبزیان شهرستان، صورت جلسه و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می گردند و این طرح با هماهنگی های انجام شده بدون شک ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4452

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها