افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان در ستاد استانی مقابله با کرونا اعلام کرد:

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هرمزگان بسیار ضعیف و حدود ۳۵ درصد است

  • کد خبر : 4734
  • 28 تیر 1400 - 16:18
میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در هرمزگان بسیار ضعیف و حدود ۳۵ درصد است
استاندار هرمزگان گفت: میزان رعایت پروتكل های بهداشتی در هرمزگان بسیار ضعيف و حدود ۳۵ درصد است و این کم و ضعيف بودن رعایت پروتكل های بهداشتی، موجب شده شیوع بیماری کرونا با سرعت در استان اوج بگیرد.

 به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، فریدون همتی در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در هرمزگان از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی و رعایت مقررات رنگ بندی شیوع کرونا به قدری ضعیف در حال اجراست که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان هرمزگان، تنها در حد ۳۵ درصد است.
 وی ادامه داد: متاسفانه هرمزگان سومین استان کشور است که ضعیف ترین و کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را دارد و این کم و ضعیف بودن رعایت پروتکل های بهداشتی، موجب شده شیوع بیماری کرونا با سرعت در استان اوج بگیرد.
 استاندار هرمزگان افزود: متاسفانه تعداد فوتی ها به دلیل بیماری کرونا در هرمزگان، هر هفته بیش از ۴۰ نفر و در حدود ۵۰ نفر است و تعداد بیماران بسترى به خصوص در شهرستان های بندرعباس، میناب، بندرخمیر، قشم، بندرلنگه، پارسیان و کیش بسیار زیاد است.
 همتی تصریح کرد: ۱۱ شهرستان در استان هرمزگان شامل، بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر، بندرلنگه، بستک و پارسیان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند و طبق ضوابط و مقررات و وضعیت قرمز شیوع کرونا تمامی مشاغل گروه های شغلی دو، سه و چهار در این شهرستان ها باید تعطیل باشند.
 وی گفت: در هفته های گذشته با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی به این گروه های شغلی اجازه فعالیت دادیم، اما متاسفانه همکاری خوبی را در این زمینه شاهد نبودیم و از امروز تعطیلی مشاغل اعمال خواهد شد.
 استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان به شدت احساس خطر می کند و اعلام کرده تخت های بیمارستانی به خصوص در بندرعباس، تکمیل شده است و با توجه به این وضعیت، همه ضوابط و مقررات وضعیت قرمز توسط فرمانداران و نیروی انتظامى اعمال می شود و اصناف نیز باید این مقررات و تعطیلی ها را رعایت کنند.
 همتی با اشاره به تعطیلی سه روز پایان هفته جاری همزمان با عید سعید قربان، اظهار داشت: در این سه روز تمامی ورودی و خروجی شهرها و روستاها در هرمزگان به طور جدی و کامل بسته خواهد بود و از هیچ شهری به شهر دیگر و همچنین به روستاها اجازه تردد و مسافرت نخواهیم داد.
 وی اضافه کرد: باید برای کاهش شیوع کرونا در استان، دو هفته کار فوق العاده انجام دهیم و از مردم می خواهیم همکارى لازم را داشته باشند و از سفر و رفت و آمد غیرضروری و برگزاری دورهمی ها و مراسم ها به طوری جدی خودداری کنند.
 استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، بیان داشت: اگر بنا شد نماز عید قربان برگزار شود، با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و در نقاط مشخص و فضاى باز و با هماهنگی ستادهای برگزارى نماز با حداکثر تعداد ۷۰ نفر خواهد بود تا جان و سلامتی مردم در این شرایط خطرناک، حفظ شود.
 همتی عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا در استان هرمزگان به سرعت در حال انجام است و همکارى مردم در این زمینه در راستای دریافت واکسن مهم است.
 وی ادامه داد: تعداد تست های تشخیص کرونا در استان افزایش یافته تا سریع تر بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شوند و با قرنطینه خود، بیمارى را به دیگران منتقل نکنند.
 استاندار هرمزگان افزود: گروه های نظارتی بسیج و دانشگاه علوم پزشکی استان، به طور جدی بر قرنطینه خانگی افراد مبتلا به کرونا نظارت کنند و خود این افراد هم به عنوان یک مسئولیت اجتماعى و اخلاقی، رعایت این قرنطینه را جدی بگیرند.
 همتی بر ضرورت همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه های مسئول به طور دقیق ضابطه ها را اعمال و ورودی و خروجی شهرها و روستاها به شدت کنترل کنند و ممنوعیت ترددهای غیرضروری اعمال خواهد شد تا شدت بیماری در استان کاهش پیدا کند.
 وی همچنین بر لزوم نظارت فرمانداران، بخشداران و دهیاران بر جلوگیری از تردد روستا به روستا، شهر به روستا و شهر به شهر در هرمزگان تاکید کرد و گفت: خودروهای متخلف طبق قوانین و مقررات جریمه خواهند شد.
 استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امور عمرانی و تولیدی نباید تعطیل شود و باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4734

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها