افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان:

مردم درجنگ اقتصادی شرایطی سخت تر ازدوران دفاع مقدس راتحمل می کنند

  • کد خبر : 4765
  • 10 مرداد 1400 - 17:27
مردم درجنگ اقتصادی شرایطی سخت تر ازدوران دفاع مقدس راتحمل می کنند
استاندار هرمزگان گفت: مردم ما در جنگ اقتصادی شرایطی سخت تر از دوران دفاع مقدس را تحمل می کنند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از مهر، فریدون همتی عصر یکشنبه در دیدار با حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه، با اشاره به شرایط قرمز در استان، ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان در خصوص حمایت از مصوبات ابلاغی ستاد کرونا و عدم برگزاری نماز جمعه و مراسم های مذهبی، اظهار داشت: عدم برگزاری نماز جمعه و مراسمات مذهبی در شرایط قرمز کرونایی، تصمیم عالمانه‌ و مناسبی بود که توانست بخش عمده ای از دغدغه ستاد کرونا را مرتفع کند.

وی افزود: نحوه برخورد و نوع نگاه متعالی نماینده ولی فقیه در استان به موضوعات کلان، برای مجموعه مدیران استان همیشه به مثابه یک پشتوانه قوی بوده و هست.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه خیر و برکات فراوانی را به همراه دارد، گفت: با رویه پیش رو و واکسینه شدن افراد ۴۵ سال به بالا در استان و همچنین در صورت رعایت الزامات و دستورالعمل ها از سوی آحاد مردم، این امیدواری وجود دارد که شرایط استان تا مهرماه به شرایط قبل از کرونا برگردد.

همتی، بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان و انقلابی در مسئولیت های مختلف را از جمله ویژگی های ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان برشمرد و تصریح کرد: با مجموعه اقداماتی که در مدت زمان انتصاب نماینده جدید ولی فقیه در استان صورت گرفته است، می توان گفت منویات مقام معظم رهبری در این استان به طور کامل اجرایی کرده است.

وی، ارتباط چهره به چهره و نزدیک با مردم را یکی از سیاست های مهم مجموعه مدیران عالی دولت در استان برشمرد و افزود: علی‌رغم شرایط کرونا، برای حل مشکلات مردم، اعتنایی به روز تعطیل و غیرتعطیل نکردیم و هر چقدر مقدور بوده است در کنارمردم بودیم؛ مشکلات زیاد است و هر روز هم نیازهای متفاوت و جدیدی به آن افزوده می شود، لذا باید شب و روز کار کرد وآنچه را که در توان مالی و اجرایی دولت است عملیاتی کرد.

همتی با بیان اینکه در شرایط کرونا، فعالیت های عمرانی و عملیات توسعه تجهیزات و فضاهای بیمارستانی همچنان تدوام داشته است، اضافه کرد: بازاریان و کسبه شرایط سختی را در ۱۸ ماه گذشته پشت سر گذاشته اند و با توجه به مشکلاتی که این قشر دارند، تا جایی که ممکن باشد، صنوف را تعطیل نخواهیم کرد اما تا زمانی که عمده مردم واکسن دریافت نکرده اند، باید رعایت دستورالعمل ها و پروتکل ها از جمله ماسک زدن، فاصله اجتماعی، پرهیز از برگزاری مراسم ختم، عروسی و دورهمی ها، با قوت ادامه داشته باشد؛ اگرچه پس از دریافت واکسن نیز استفاده از ماسک همچنان یک ضرورت است.

وی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل امامان جمعه در سراسر استان، خاطرنشان کرد: نقش ائمه جمعه و جماعت در تحکیم آموزه های فرهنگی و ترغیب مردم به رعایت پروتکل ها بسیار مهم است و باید همچنان این تعامل و حمایت ادامه داشته باشد.

استاندار هرمزگان با اشاره به روزهای پایانی خدمت دولت دوازدهم، تصریح کرد: در شرایط دو محدودیت بزرگ کرونا، تحریم های تمام عیار و جنگ اقتصادی که دشمنان گمان می کردند نظام جمهوری اسلامی سه ماهه از پا در خواهد آمد، این دولت موفق شد کشور را بدون نفت اداره کند، اما هیچ‌کس آن را برجسته نکرد.

همتی گفت: دولت ها می آیند و می روند اما باید کار بزرگ را به عنوان یکی از اقدامات مهم نظام برجسته و آن را برای مردم بازگو کرد.

وی، با تأکید بر ضرورت تبیین شرایط منطقه و تشریح زوایای مختلف عملیات روانی دشمن برای ناامید کردن نسل جوان، خاطرنشان کرد: اگر در حوزه معیشتی، مدیریت بهتری صورت می گرفت، کمی از بار مشکلات مردم کاشته می شد اما کشور الحمدالله به خوبی در حال اداره شدن است و مردم هم انصافاً سنگ تمام گذاشتند و بالاتر از شرایط دوران دفاع مقدس ظاهر شدند و این شرایط را تحمل کردند.

همتی با اشاره به تلاش همه جانبه دشمنان نظام اسلامی برای پاشیدن بذر نفاق و ناامید کردن مردم از چشم انداز روشن انقلاب اسلامی، گفت: اگر همه این ها را کنار هم بگذاریم می بینیم که تنها دست یاری‌گر خداوند متعال است که این کشور را از گزند آفات دشمنان مصون نگه داشته است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4765

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها