افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

رشد ۱۶ درصدی عملیات کانتینری طی چهار ماه نخست سال جاری

  • کد خبر : 4782
  • 11 مرداد 1400 - 17:24
رشد ۱۶ درصدی عملیات کانتینری طی چهار ماه نخست سال جاری
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: طی چهار ماهه نخست سالجاری حدود 564 هزار TEUکانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری انجام شده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل، رشد 16 درصدی عملیات به ثبت رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی رضا محمدی کرجی‌ران” در تشریح فعالیت چهار ماهه بندر شهید رجایی درحوزه کانتینری  اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، درمجموع  ۵۶۳ هزار و ۹۰۸ هزار TEU عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی صورت گرفته است.

وی افزود: از این میزان عملیات تخلیه و بارگیری  268هزارو ۹۵۸هزار  TEUدر ترمینال شماره ۱ کانتینری این بندر و ۲۹۴هزارو ۹۵۰هزار  TEU در ترمینال شماره دو به ثبت رسیده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل آمارها رشد ۱۶ درصدی را نشان می دهند .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۵۵۰ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی این بندر پهلودهی شده است خاطر نشان کرد: علیرغم شرایط متاثر از دلتا ویروس و قرارگرفتن در پیک پنجم کرونا با تمهیدات اندیشیده و رعایت دقیق الزامات بهداشتی و مراقبتی و همچنین استقرار و نظارت دستگاههای متولی،  فعالیت در تمام اسکله های  بندرشهیدرجایی بی وقفه و همچون گذشته بشکل ۲۴ ساعته ادامه دارد .

شایان ذکر است؛ بندر شهید رجایی بعنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور با ظرفیت سالانه ۶.۳ میلیون TEU یکی از بنادر مهم منطقه بشمار می آید که با بهره برداری  کامل از فاز سوم پایانه کانتینری که بخشی از آن در ۲۴ تیرماه سال جاری در ارتباط تصویری با رییس جمهور به بهره برداری رسید و همچنین اتمام دیگر بخش های این فاز به ظرفیت ۸.۵ میلیون TEUدرسال دست خواهد یافت .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها