افزونه جلالی را نصب کنید.

جوانگرایی و نخبه محوری…، سرلوحه شورای شهر بندرعباس

  • کد خبر : 4779
  • 11 مرداد 1400 - 9:33
جوانگرایی و نخبه محوری…، سرلوحه شورای شهر بندرعباس
با مشخص شدن منتخبان شورای شهر ششم ، دستگاه مدیریت شهری بندرعباس می رود تا وارد عرصه جدیدی از منازعات سیاسی شود.


کامبیز حسین پور:

منازعاتی که به زعم برخی سیاستمداران ممکن است وضعیت کنونی شهر بندرعباس را وخیم نماید.
برخی نیز معتقدند با ورود نیروهای جوان و نخبه به شورا وضعیت کاملا برعکس خواهد شد و میتوان با استفاده از نیروهای توانمند و نظارت بهتر، به بسیاری از آرزوهای دیرینه شهروندان جامه عمل پوشاند.
قدر مسلم به گفته برخی صاحب نظران در فضای مجازی و سایبری استان، شهرداری دیگر محل آزمون و خطا نیست و باید پذیرفت که زیرساختهای شهر بندرعباس در هشت سال گذشته، به نوعی سازماندهی شده است که مسیر توسعه شهری را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و می رود تا آینده ای روشن را برای شهروندان رقم بزند.
بدون تردید استقلال فکری و دوری جستن منتخبان شورای شهر ششم از منازعات سیاسی خارج از شورا، میتواند راهگشای بسیاری از اتفاقات ناگواری باشد که ممکن است در آینده و در صحن علنی شورا رخ دهد.
با اینکه برخی اعضای سابق شورای شهر بندرعباس از هم اکنون برای تصاحب کرسی ریاست شورای شهر بندرعباس وارد مذاکره شده اند و با رایزنیهای پشت پرده با برخی مسئولان درون دستگاه شهرداری، میخواهند گوی سبقت را از دیگران بربایند ، اما ذکر چند نکته قابل توجه در این میان خالی از لطف نخواهد بود.
نکته نخست اینکه منتخبان شورا نباید فراموش کنند، فردی را درون تیم خود دارند که با وجود شایستگیهای فراوان می تواند راهگشای بسیاری از مسایل و مشکلات شهر باشد، پس ضروریست فردی در راس شورای شهر بندرعباس قرار گیرد که همزمان از چندین پشتوانه قوی من جمله پشتوانه رسانه های استان برخوردار باشد!
نکته جالب توجه دیگر اینکه وجود یک جوان نخبه رسانه ای که همواره خود و خانواده اش، اخلاق مداری و پایبندی بر ارزشها را سرلوحه امور خود قرار داده اند و در این راه نیز حتی یک لحظه از پای ننشسته اند، می تواند نقطه عطفی در تاریخ جوانگرایی و نخبه محوری شورای شهر بندرعباس باشد.
در قدم بعدی اما باید توجه داشت که دستگاه بزرگی مانند شهرداری هیچ گاه نباید محلی برای آزمون و خطای برخی افراد بی تجربه که حتی نتوانسته اند یک هیات ورزشی کوچک را مدیریت کنند، باشد! . . . بلکه استفاده از افراد توانمند ، با تجربه و کهنه کار، همراه با نظارت دقیق، میتواند کمک شایانی به رشد و توسعه شهری بندرعباس نماید.
امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوب در حوزه مدیریت شهری بندرعباس باشیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4779

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها