افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان خبر داد :

رشد ۲۹ درصدی شاخص های عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان

  • کد خبر : 4786
  • 12 مرداد 1400 - 21:57
رشد ۲۹ درصدی شاخص های عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تداوم رشد آمار عملیاتی در بنادر شرق هرمزگان طی چهار ماه نخست سال خبر داد و گفت: جهش ۴۶ درصدی صادرات غیرنفتی مبین گسترش تبادلات با کشورهای حوزه خلیج فارس است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، “حمیدرضا محمدحسینی تختی” ضمن تشریح عملکرد چهار ماهه بنادر شرق هرمزگان اظهار داشت: در حوزه تخلیه و بارگیری کالا در این بنادر  رشد ۲۹ درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است .

وی ادامه داد: از مجموع ۸۷۵ هزار و ۲۹۵ تن کالای تخلیه و بارگیری شده، بیش میزان با  ۶۶۶ هزار تن  و رشد ۴۶ درصدی مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۰۸ هزار تن دیگر مربوط به کالاهای نفتی بوده که از پایانه های دریایی شرق استان به کشور های حوزه خلیج فارس صادره شده است.

محمد حسینی تختی  عمده کالاهای غیر نفتی  صادر شده از بنادر شرق استان را انواع میوه و تره بار، گوگرد، آهن آلات و مصالح ساختمانی و مواد غذایی عنوان کرد که به مقاصد کشورهای عمان  و امارات بارگیری شده است.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حوزه ترانزیت نیز مطابق آمار ها، میزان  ۲۱ هزار و ۵۲۳ تن کالا غیر نفتی با نرخ رشد ۴۸ درصدی در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۰  ترانزیت شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در خصوص رعایت الزامات بهداشتی و مراقبتی در شرایط متاثر از دلتا ویروس عنوان کرد: کلیه دستور العمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا از همان ابتدا تاکنون به صورت مستمر در بنادر مسافری و تجاری  مطابق با دستور العملها  ابلاغی ستاد مقابله با کرونا اجرا می شود .

لازم بذکر است؛ بنادرشرق استان هرمزگان با برخورداری از  ۵ بندر فعال  نقش مهمی را در سپهر اقتصادی کشور ایفا نموده و گستره دریایی خلیج فارس و تا بخشی هایی از سواحل مکران و دریای عمان را در اختیار دارد  .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4786

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها