افزونه جلالی را نصب کنید.

برای پیوند جامعه بشری با کتاب شریف صحیفه سجادیه تلاش کنیم

  • کد خبر : 4802
  • 14 مرداد 1400 - 23:15
برای پیوند جامعه بشری با کتاب شریف صحیفه سجادیه تلاش کنیم
رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه گفت: باید برای پیوند هر چه بیشتر جامعه بشری با کتاب شریف صحیفه سجادیه تلاش کرد و این منبع بزرگ، غنی و ارزشمند را از غربت نجات داد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، هفتمین همایش حضرت سید العابدین(ع) همزمان با افتتاح ساختمان موسسه علمی و فرهنگی اندیشه‌های اسلامی با حضور روحانیان، علما، اندیشمندان و محققان و همچنین چند تَن از مسئولان استان هرمزگان امروز ۱۴مرداد ماه به‌صورت مجازی در قم برگزار شد، حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل رئیس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در ابتدای این برنامه اظهار کرد: کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله با کمک علاقه‌مندان به امام چهارم شیعیان(ع) با رویکرد بین‌المللی برگزار می ‎شود، راه‌اندازی مرکز تخصصی اندیشه‌های اسلامی سجادیه در قم نقطه عطفی در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه فرهنگ و اندیشه سجادی خواهد بود.

وی ادامه داد: مشاهده شده است که در برخی کلیساها و معابد در نقاط مختلف جهان و در سایر قاره‌ها برای انجام مراسم عبادی از متن صریح صحیفه سجادیه بهره گرفته می‌شود که این نشان دهنده پیوند عمیق فطرت بشری با معارف دینی اسلام است.

رییس مرکز صحیفه سجادیه با اشاره به مضامین بلند و تاثیرگذار صحیفه سجادیه در راستای توسعه فرهنگ اسلامی افزود: باید برای پیوند هر چه بیشتر جامعه بشری با کتاب شریف صحیفه سجادیه تلاش کرد و این منبع بزرگ، غنی و ارزشمند را از غربت نجات داد.

حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان نیز در ادامه این برنامه بیان کرد: دوران امام سجاد(ع) دورانی استثنایی از نظر کمبود نیروی انسانی و کمبود معنویت در جامعه بود.

وی کادرسازی برای جامعه اسلامی را یکی از مهم‌ترین مسائل قابل توجه برشمرد و گفت: یکی از ضروری‌ترین مسائلی که جامعه امروز به آن نیاز دارد ساختن کادر مجرب و مومن است که بتواند جامعه‌سازی کند و زمینه را برای توسعه تمدن اسلامی فراهم سازد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: امام سجاد(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) در مواجهه با شرایط خاص دوران خود برای جبران محدودیت نیروی انسانی و کمبود معنویت در جامعه، در ابتدا شروع به جامعه سازی کرد و تربیت انسان‌ها را در پیش گرفت.

 عبادی‌زاده ادامه داد: در پی جریان یافتن روند پرورش نیروی انسانی و توسعه معنویت در جامعه توسط امام سجاد(ع)، مردم جامعه نیز آرام و پیوسته به خط اهل‌بیت‌(ع) پیوستند و امام باقر(ع) نیز نهضت علمی خود را با همان نیروهای تربیت یافته توسط امام سجاد(ع) شروع کرد.

وی اضافه کرد: امام سجاد معارف منطبق با فطرت بشر را در قالب دعا به جان مردم می‌نوشاند و به این شیوه مردم تشنه حق و حقیقت به سوی معنویت کشیده می‌شدند و حقیقت اهل‌بیت(ع) را می‌شناختند.

وی تصریح کرد: ضروری است همه نهادها، دستگاه‌ها، محققان و متفکران از حرکتی که موسسه علمی و فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه آغازگر آن بوده است حمایت کرده و به این وسیله برای معرفی بهتر اسلام به جهانیان گام بردارند.

فریدون همتی، استاندار هرمزگان نیز در ادامه این برنامه تصریح کرد: راه اندازی موسسه علمی و فرهنگی اندیشه‌های اسلامی سجادیه گامی در راستای توسعه معرفت شناسی و شناخت دقیق‌تر امام سجاد(ع) است و سبب می‌شود از گنجینه بی‌نظیر صحیفه سجادیه بیشتر بهره جست.

وی افزود: مضامین صحیفه سجادیه اوج ارتباط‌گیری انسان با خدا است و جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری به این مضامین نیازمند است.

استاندار هرمزگان ضمن تشکر از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این موسسه، یادآور شد: امید است صحیفه سجادیه و فرهنگ سجادی روز به روز در جهان اسلام و به دنبال آن در کل جهان توسعه پیدا کند و به این ترتیب جامعه بشریت از معارف اهل بیت(ع) سیراب شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4802

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها