افزونه جلالی را نصب کنید.
به منظور توسعه فضای سبز شهری؛

دفتر جذب مشارکت‌های مردمی فضای سبز راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 4865
  • 26 مرداد 1400 - 1:15
دفتر جذب مشارکت‌های مردمی فضای سبز راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: دفتر جذب مشارکت‌های مردمی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، مصطفی خادم در این ارتباط افزود: به منظور جلب مشارکت شهروندان در ایجاد، توسعه و نگهداری از فضای سبز شهری، دفتر جذب مشارکت‌های مردمی سازمان به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.
وی افزود: یکی از مولفه‌های افزایش سرانه فضای سبز در هر شهری به میزان مشارکت شهروندان آن شهر در زمینه توسعه و فضای سبز بستگی دارد و این سازمان نیز به منظور افزایش مشارکت شهروندان در ایجاد و نگهداری از فضای سبز، این دفتر را راه‌اندازی کرده است.
وی عنوان‌کرد: در هر کاری که شهروندان مشارکت داشته باشند و خود را در مقایل موضوعی مسئول بدانند، قطعا نتایج حاصل از انجام آن کار بهتر است.
خادم با اشاره به اینکه طی سالیان اخیر تلاش زیادی برای جلب مشارکت حداکثری شهروندان در توسعه فضای سبز شده است، خاطرنشان‌کرد: شهروندان بندرعباسی در هر نقطه‌ای از شهر که بخواهند در جلوی منزل و یا داخل حیاط خانه و یا مجتمع درخت بکارند، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بندرعباس این کار را به صورت رایگان برای آنها انجام می‌دهد و شهروندان باید از درختان کاشته‌شده مراقبت کنند.
این مسوول ادامه‌داد: به منظور افزایش مشارکت‌های مردمی طی چند سال اخیر نیز به مناسبت‌های مختلف توزیع نهال رایگان در بین شهروندان انجام شده‌است.
این مقام مسئول به برگزاری جشنواره‌های مختلف توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس اشاره و بیان‌کرد: برای شناسایی و تقدیر از فعالان عرصه فضای سبز در سال‌های گذشته جشنواره زیباترین فضای سبز شهری برگزار می‌شد و از افرادی که به صورت خودجوش نسبت به ایجاد و نگهداری از فضای سبز در محل کار و یا زندگی خود می‌کردند تقدیر می‌شد.
وی اضافه‌کرد: با توجه به شرایط اپیدمی بیماری کرونا در جامعه برگزاری جشنواره امکان‌پذیر نبوده به همین دلیل سازمان در سال جاری به منظور تقدیر از فعالان این عرصه، با همکاری صدا و سمای مرکز خلیج‌فارس اقدام به برگزاری مسابقه شهروند سبز نمود که در پایان به پنج نفر از برگزیدگان این مسابقه جوایزی اهداء شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: مشارکت شهروندان در زمینه ایجاد و نگهداری از فضای سبز برای توسعه این فضاها در سطح شهر برای ما اهمیت زیادی دارد و از شهروندان درخواست می‌کنیم با مشارکت خود ما را در داشتن فضای سبز مناسب یاری کنند‌.
خادم اذعان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان، توسعه کشاورزی شهری و باغ‌های مثمر در سطح فضای سبز شهری با مشارکت شهروندان است که در این طرح مکان‌های در فضای سبز محله‌ها به کشت سبزی و دیگر محصولات و درختان مثمر اختصاص می‌یابد و نگهداری و عواید اقتصادی آن نیز به خود شهروندانی که از این درختان و باغچه‌ها نگهداری می‌کنند خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه توسعه کشاورزی و باغ‌های مثمر نیز اگر شهروندان نظر و یا پیشنهادی دارند ما استقبال کرده و نظرات خود را می‌توانند با کارشناسان سازمان در میان بگذارند.
اضافه می شو، راه ارتباطی ثبت درخواست شهروندان جهت کاشت از طریق سامانه ۱۳۷، شماره تلفن :۳۳۷۵۷۹۶۵ و اینستاگرام سازمان به آدرس: sima_manza_fazayesabzeshahrisima می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها