افزونه جلالی را نصب کنید.
با حضور استاندار هرمزگان

بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در محل نمایشگاه بندرعباس راه اندازی شد

  • کد خبر : 4908
  • 31 مرداد 1400 - 18:14
بیمارستان ویژه بیماران کرونایی در محل نمایشگاه بندرعباس راه اندازی شد
استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان ویژه بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در محل نمایشگاه بین‌المللی بندرعباس با همکاری گسترده همه بخش ها و کار شبانه‌روزی راه اندازی و نکات فنی به خوبی در آن رعایت شده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، فریدون همتی با اشاره به خیز وسیع شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، عنوان کرد: سال گذشته استان هرمزگان، یک پیک از شیوع بیماری کرونا را پشت سر گذاشت اما در سال جاری با پیک شدیدی مواجه شدیم و تلاش‌ها و زحمات بسیاری به ویژه توسط دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در بیمارستان‌ها برای پذیرش و درمان بیماران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بیمارستان ویژه بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در محل نمایشگاه بین‌المللی بندرعباس با همکاری گسترده همه بخش ها و کار شبانه‌روزی راه اندازی و نکات فنی در آن به خوبی رعایت شده است، ادامه داد: در فاز نخست حدود ۳۰۰ تخت و تا فاز نهایی ظرفیت ایجاد هزار تخت در این بیمارستان وجود دارد.

استاندار هرمزگان افزود: علاوه بر این، مجموعا ۱۲۰ تخت در قالب سه بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس نیز راه‌اندازی شده است و همچنین پیگیر تکمیل بیمارستان نیروی دریایی ارتش با ظرفیت ۲۰۰ تخت‌ هستیم.

همتی با بیان اینکه در مجموع امکانات جدید و خوبی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان ایجاد شده است، تصریح کرد: با این وجود مردم باید دائم توجه داشته باشند که درمان اصلی کرونا، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی ادامه داد: همه امکانات برای مقابله با کرونا در هرمزگان به کار گرفته شده است و این بیمارستان جدید، مرکز اصلی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا خواهد بود. 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پزشکان، پرستاران و کادر درمان و بهداشت استان هرمزگان نیز در راستای درمان بیماران مبتلا به کرونا تلاش و کوشش جهادی انجام داده‌اند و از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

همتی بیان کرد: امیدواریم مردم به قدری دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، که شیوع بیماری کرونا کاهش یابد و نیازی به استفاده از این امکانات نباشد.

وی با بیان اینکه گام های بزرگی از نظر توسعه امکانات بیمارستانی در هرمزگان برداشته شده است، اضافه کرد: بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی بندرعباس، بیمارستان ۲۶۰ تخت‌خوابی ستاره خلیج فارس، بیمارستان جدید کودکان و بیمارستان جدید شهرستان میناب از جمله مهمترین پروژه‌های بیمارستانی در حال اجرا در هرمزگان هستند.

استاندار هرمزگان اشاره کرد: این پروژه‌ها که به صورت شبانه‌روزی در حال احداث هستند، به تدریج افتتاح و در دسترس مردم قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در این آیین اظهار کرد: این اقدام می‌تواند برای استان های دیگر نیز الگو باشد و استان هرمزگان با کار مبتکرانه و خلاقانه در این زمینه پیشگام شد.

وی ادامه داد: فضای خوبی در این محل برای ایجاد بیمارستان ویژه بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا طراحی و موجب افزایش ظرفیت درمانی و رفع دغدغه و نگرانی ها شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تاکید کرد: با این وجود مردم باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به پیشگیری و کاهش شیوع بیماری کرونا در هرمزگان، کمک کنند.

بیمارستان ویژه بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا با دستور استاندار هرمزگان و در کمتر از دو هفته، با تلاش معاونت عمرانی و مدیریت بحران استانداری هرمزگان و سایر دستگاه‌های اجرایی، در محل نمایشگاه بین‌المللی بندرعباس راه‌اندازی، تجهیز و تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4908

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها