افزونه جلالی را نصب کنید.
معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان:

تسهیل فرآیند صدور مجوز فعالیّت های دریایی و بندری با توسعه سامانه امور کارگزاران

  • کد خبر : 4921
  • 03 شهریور 1400 - 20:36
تسهیل فرآیند صدور مجوز فعالیّت های دریایی و بندری با توسعه سامانه امور کارگزاران
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سامانه امور کارگزاران دریایی و بندری در راستای حضور بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تخصصی دریایی و بندری بدون نیاز به حضور فیزیکی جهت اخذ مجوز وپروانه فعالیت به مشتریان خود خدمات بهینه و مطلوب ارائه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر “منصورخرم شکوه” در تشریح این سامانه اظهار داشت: هم اکنون، بهره‌گیری از ظرفیّت‌های قانونی دفاتر پیشخوان دولت در تمامی استان‌های ساحلی کشور و هوشمندسازی سامانه‌های مربوطه در راستای توسعه دولت الکترونیک و اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی با رویکرد رونق هرچه بیش‌تر فضای کسب‌و‌کار و کاهش هزینه‌های عملیاتی و اداری شرکت‌ها و بازطراحی سامانه اجرایی با هدف بهبود کارایی مراحل فرآیندی در دستور کار سازمان بنادر می‌باشد.

وی ادامه داد: این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تکالیف سازمانی و قانونی در فراهم‌سازی بسترهای لازم برای گسترش حضور بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تخصصی دریایی و بندری مانند نمایندگی کشتیرانی، تخلیه و بارگیری، بارشماری کالاها در بندر، مدیریت راهبری پایانه‌های بندری کالا، سوخت‌رسانی و آب‌رسانی به شناورها در اسکله و لنگرگاه، غواصی، تجسّس و نجات در دریا، خدمات فنّی پشتیبانی کانتینر و انتقال و جابه‌جایی مواد نفتی بین شناورها در دریا می‌شود.

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه نخستین نسخه سامانه امور کارگزاران دریایی و بندری در سال ۱۳۸۸ عملیاتی شد، بیان کرد: تاکنون نیز باهدف انطباق با رویه‌های کاری و همچنین بهبود کارایی، سامانه طی چندین نوبت مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته است.

خرم شکوه افزود: برابر برنامه‌های آتی و با راهکارهایی اجرایی، سازمان تلاش خود را در افزایش سرعت فرآیندهای ارسال مدارک متقاضیان، بررسی و صدور پروانه فعالیت با کمترین تشریفات و با برقراری تبادل الکترونیکی اطلاعات بین سامانه‌ای بین سازمان‌هایی از جمله ثبت‌احوال و سایر مراجع قانونی به‌کاربسته تا به این ترتیب خدمات غیرحضوری خود را به مشتریان و فعّالان دریایی و بندری به طورمطلوب‌تری ارائه دهد.

به گفته وی، در زمان شیوع بیماری کرونا تسهیلات ویژه‌ای به شرکت‌های کارگزاری دریایی و بندری نیز ارائه شده و تاکنون طی سه نوبت پروانه‌های فعالیت شرکت‌ها و ضمن رعایت مقررات و با هماهنگی سایر مراجع مربوطه با حداقل تشریفات اداری برای مدت مشخصی تمدید شده است.

به گفته این مسوول، کیفیّت ارائه خدمات دریایی و بندری به مشتریان از اهمیّت خاصی برخوردار است براین اساس، سامانه امور کارگزاران، همواره و به توالی درحال بازبینی و بهبود می‌باشد و در حال حاضر نیز نسخه موجود با فرآیندهای آیین نامه‌ای و همچنین فضای فعلی کسب وکار تقریبا انطباق دارد.

خرم شکوه درخصوص راهکارهای طراحی‌شده برای خدمات مطلوب‌تر سازمان بنادر به مشتریان و فعالان دریایی و بندری، نیز گفت: کوتاه‌ سازی فرآیند کلّی دریافت پروانه کسب و درعین حال اعتبارسنجی سیستمی اطلاعات اولیه شناسنامه‌ای و سوابق آموزشی و صلاحیّت شایستگی متقاضیان و همچنین اطلاعات ثبتی شرکت ها از جمله مواردی است که قرار است با برقراری ارتباطات سامانه‌ای با سازمان‌ها و مراجع ذیصلاح و قانونی محقق شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مرجع دریایی کشور و متولی ارائه خدمات دریایی و بندری به مشتریان است، اظهار داشت: با واگذاری بخش عمده‌ای از فعالیّت‌های این سازمان در زمینه ارائه خدمات دریایی و بندری به بخش خصوصی، شرکت‌های کارگزار به عنوان بازوهای اجرایی این سازمان در بنادر ایفای نقش می‌کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4921

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها