افزونه جلالی را نصب کنید.
طی پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

۷۲ عملیات جستجو و نجات دریایی درگستری آبی استان هرمزگان

  • کد خبر : 4924
  • 03 شهریور 1400 - 20:48
۷۲ عملیات جستجو و نجات دریایی درگستری آبی استان هرمزگان
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد عملیاتهای جستجو ونجات دریای طی 5 ماهه نخست سال جاری را 72 مورد عنوان کرد و گفت: 8 فروند شناور ناجی و 36 ایستگاه همیار ناجی با مشارکت ارگانهای دریایی فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را در بزرگترین و مهمترین پهنه آبی کشور برعهده دارند .

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر “اسماعیل مکی زاده ” ضمن تشریح  عملیاتهای جستجو و نجات و همچنین ارائه خدمات پزشکی در ۲ هزار و دویست کیلومتر مرز دریایی استان هرمزگان طی مدت زمان ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: ۷۲ مورد عملیات جستجو و نجات دریایی طی مدت یاد شده درگستره آبی استان هرمزگان  به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۳ مورد خدمات پزشکی  با مدیریت مرکز ملی جستجو و نجات دریایی هرمزگان ارائه شده که بدلیل شرایط  متاثر از کرونا ویروس  رشد ۲۲ در صدی  را در این بخش شاهد هستیم .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی  هرمزگان دریاروی در شرایط نامساعد جوی و بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و همچنین عدم استفاده از سیستم های مخابراتی را دلیل عمده بروز حوادث دریایی بر شمرد و تاکید کرد: دریاروی در شرایط آب و هوایی نامساعد، بدلیل مواج بودن دریا، سرعت باد وکاهش دید عملیات جستجو و نجات و پایش دریایی و هوایی را دچار مشکل و در زمان هایی دشوار می کند .

به گفته مکی زاده  علاوه بر ۸ فروند شناور ناجی و ۳۶ ایستگاه همیار ناجی(دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه)،  ستاد بحران استانداری نیز با مشارکت ارگان‌های دریایی ندسا، نداجا، شیلات، فلات قاره و دریابانی به فراخور اعلام شرایط اضطرار و مکان  بروز آن از سوی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان؛ عهده دار مسئولیت خطیر جستجو و نجات دریایی در آبهای هرمزگان می باشند.

شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با برخورداری از ۲ هزار و دویست کیلومتر نوار ساحلی و ۱۴ جزیره ، علاوه بر در اختیار داشتن بیشترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای  مرز شهرستان پارسیان در خلیج فارس تا مرز دریایی بندر چابهاردر دریایی عمان را برعهده دارد .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=4924

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها