افزونه جلالی را نصب کنید.

آغاز فرآوری بذر گندم توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان

  • کد خبر : 5013
  • 06 شهریور 1400 - 23:41
آغاز فرآوری بذر گندم توسط شبکه تعاون روستایی هرمزگان
رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان حاجی آباد گفت: در راستای تامین بذر گندم کشاورزان، فرآوری این بذر در اتحادیه های تعاون روستایی حاجی آباد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان،  فرشید درستکار اظهار کرد: امسال ۱۰۰۰ تن بذر گندم توسط شبکه تعاون روستایی حاجی آباد بوجاری و توزیع می شود.

وی افزود: بذر گندم رقم چمران۲در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده فرآوری و در اختیار کشاورزان استان قرار می گیرد.

درستکار با بیان اینکه فرایند بوجاری و ضدعفونی بذرهای گتدم تا اوایل مهرماه سالجاری ادامه می یابد، تصریح کرد: دهم مرداماه جاری عملیات بوجاری و ضدعفونی بذرها طبق دستورالعمل های ارسالی از سازمان حفظ نباتات آغاز  شد و تا امروز ششم شهریورماه حدود ۲۵۰ تن از کل بذرهای مورد نیاز گندمکاران استان فرآوری شده است.

درستکار همچنین از توزیع بذر جو، کلزا و ذرت در اتحادیه تعاونی تولید شهرستان حاجی اباد خبر داد و افزود: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ تن بذر جو، ۶ تن بذر ذرت و ۳ تن بذر کلزا توسط این اتحادیه بین کشاورزان توزیع شده است.

 رئیس اداره تعاون روستایی حاجی آباد با اشاره به اینکه شهرستان‌های حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم‌ترین مناطق کشت گندم استان هرمزگان است خاطرنشان کرد: کشت گندم درهرمزگان از نیمه آبان شروع می‌شود و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

«بوجاری کاری است که در آن دانه های انواع غلات همچون گندم، جو و یا برنج از پوست و ساقه ی آن جدا می شوند و در این عملیات انواع بذر علف های هرز، اسپر حشرات و انواع آفت ها از آن ها زدوده می شود.»

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5013

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها