افزونه جلالی را نصب کنید.

طرح توسعه ای شرکت پالایش نفت آفتاب افتتاح شد

  • کد خبر : 5019
  • 07 شهریور 1400 - 14:47
طرح توسعه ای شرکت پالایش نفت آفتاب افتتاح شد
همزمان با آغاز هفته دولت، طرح توسعه ای شرکت پالایش نفت آفتاب با حضور دکتر همتی استاندارهرمزگان، فرماندار بندرعباس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران در ناحیه صنعتی فرآورده های نفتی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، در حاشیه افتتاح طرح توسعه شرکت پالایش نفت آفتاب خلیل قاسمی ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: در ناحیه صنعتی فرآورده نفتی غرب بندرعباس تا کنون ۷ واحد صنعتی به بهره رسیده است که زمینه اشتغال یکهزار و ۳۲۰ نفر بصورت مستقیم در این ناحیه فراهم نموده است و ۹ واحد دیگر این ناحیه نیز در ماههای پیش رو آماده بهره برداری خواهند بود که طبق مجوز داده شده بیش از ۹۳۳ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهند داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان داشت: در حال حاضر در زمینه تولید قیر ۲۸ واحد با ظرفیت اسمی سالانه بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن دارای مجوز هستند.

قاسمی افزود: ظرفیت اسمی کل کشور ۳۵ میلیون تن است که با توجه به مزایایاین استان، تقریبا ۲۴ درصد این ظرفیت در استان هرمزگان مستقر شده و این استان رتبه اول کشور را در این زمینه در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه اول سالجاری ۷۳۰ هزار و ۲۱۶ تن قیر در استان تولید شده که عمده این تولیدات صادراتی بوده و به مقاصد مختلف از جمله هند، امارات و کشورهای افریقایی صادر شده است.

قاسمی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تولید و ۴۵ درصد صادرات تولید قیر کشور متعلق به استان می باشد.

وی عنوان کرد: طرح توسعه شرکت پالایش نفت آفتاب با سرمایه گذاری بیش از ۲۲۸ میلیارد  و ۷۰۰ میلیون ریال و زمینه اشتغال مستقیم برای ۷۰ نفر را فراهم نمود.

وی بیان داشت: ظرفیت تولید این واحد صنعتی  100 هزار تن در سال است که شامل قیرهای ۵۰/۴۰، ۷۰/۶۰ و ۱۰۰/۸۵ می باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5019

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها