افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان تأکید کرد؛

کمک استانداری برای ورود دانشگاه‌ها به حوزه گردشگری

  • کد خبر : 5063
  • 12 شهریور 1400 - 15:11
کمک استانداری برای ورود دانشگاه‌ها به حوزه گردشگری
استاندار هرمزگان تأکید کرد: استانداری هرمزگان برای کمک به دانشگاه‌ها به‌منظور ورود به بخش گردشگری و توریستی آمادگی کامل دارد.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از آنا ، فریدون همتی در هجدهمین جلسه هیئت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر نقش آینده‌ساز این استان در حوزه صنایع معدنی، پتروشیمی، نفت، گاز و… گفت: استان هرمزگان در آینده نه چندان دور به یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی در کشور مبدل می‌شود و دانشگاه‌ها باید با درک این مسئله به سمت مهارت‌آموزی به جوانان در رشته‌های کارآفرین‌محور و موردنیاز صنایع گام بردارند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه صنایع باید نیازمندی‌ها و ظرفیت خود را به دانشگاه اعلام کنند، بیان کرد: دانشگاه‌ها نیز باید با نیاز صنعت حرکت کنند و اگر ارتباط این دو بخش مهم در جامعه میسر نشود، راه توسعه همه‌جانبه در جامعه مسدود و ابتر می‌ماند.

استاندار هرمزگان، ظرفیت گردشگری در هرمزگان را نیز از موضوع‌هایی دانست که به آن توجه نشده و اگر فقط و فقط به این مهم در این استان توجه شود، بدون‌شک ایجاد اشتغال و کسب درآمد به حد عالی می‌رسد. استانداری هرمزگان برای کمک به دانشگاه‌ها به‌منظور ورود به بخش گردشگری و توریستی آمادگی کامل دارد.

همتی اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید با ورود به بحث گردشگری با دادن آموزش‌های لازم و فراهم کردن بستر مناسب به کمک دولت بیایند و بخش‌های دولت نیز موظفند از دانشگاه به عنوان مغز متفکر، طراح و توسعه‌آفرین حمایت کنند.

دانشگاه می‌تواند در توسعه صنایع مؤثر باشد

وی از راه‌اندازی سه پترو پالایش در شرق هرمزگان در کنار پایانه نفتی و حدود ۶ پتروشیمی در غرب استان با تولید ۱۴.۵ میلیون تن محصول خبر داد و گفت: این اتفاقات بزرگ به‌طور حتم می‌طلبد تا دانشگاه با تأثیر بیشتری به این حوزه ورود کنند و در تربیت نیروی کاردان و مهارت‌محور گام بردارند.

این مسئول اظهار کرد: باید نقش دانشگاه و آموزش و پرورش در پرورش نخبگان در استان کاملاً مشهود باشد و جوانان تربیت شده این دانشگاه‌ها بتوانند با دانشگاه‌های بنام کشور رقابت علمی و پژوهشی داشته باشند تا در جذب نیروی کارآمد در استان از میان این جوانان همت مضاعف به‌وجود بیاید.

استاندار هرمزگان تأکید کرد: ورودی و خروجی داوطلبان و دانش‌آموختگان نباید ملاک عمل باشد؛ بلکه پرورش و تربیت نیروهای نخبه با ویژگی دارابودن تخصص و مهارت علمی و عملی باید به عنوان نخستین گام در حوزه آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

همتی با ابراز امیدواری از حرکت دانشگاه‌ها به سمت کشف نیازهای جامعه و پرورش نیروهای نخبه و کاردان و کارآفرین برای ورود به برخی مسائل مغفول مانده در جامعه، بتوانند به عنوان هدایت‌گر، نقش اصلی را در توسعه پایدار داشته باشند.

به گزارش آنا، این جلسه با سخنان سایر اعضا هیئت‌ امنا ادامه یافت و در پایان، پیش‌بینی بودجه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، پیشنهاد و تعیین کمیسیون دائمی و کمیته نظارت بر حسن مصوبات هیئت‌ امنا، بررسی طرح توجیهی تأسیس تالاب مرکز تحقیقات تالابی بندر خمیر، بررسی طرح توجیهی تأسیس مرکز تحقیقات نخیلات و علوم زیست‌دریایی، احداث مجتمع آموزشی مدارس سمای قشم، طرح فنی و اقتصادی تولید کود ورمی کمپوست، تولید ارقام تجاری انبه، نخیلات و مرکبات با اکثریت آرا به تصویب رسید.

هجدهمین جلسه هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، فرزاد جهان‌بین نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد استان هرمزگان، محسن مرادی مدیرکل نظارت و ارزیابی منطقه ۶ دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضای هیئت امنای استان هرمزگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5063

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها