افزونه جلالی را نصب کنید.

بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین در بندر شهید رجایی

  • کد خبر : 5139
  • 22 شهریور 1400 - 19:46
بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین در بندر شهید رجایی
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین علاوه بر تسریع در عملیات بارگیری وکاهش هزینه های تمام شده ، ایمنی و سلامت کار مطابق با مصادیق بین المللی و نیز ارتقاء ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری هرچه بیشتراز تجهیزات موجود را در پی خواهد داشت .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان  “علی رضا محمدی کرجی ران ” با تاکید بر لزوم  بهره گیری از تکنولوژی به روز در صنعت حمل و نقل بویژه بارگیری مواد معدنی اظهارداشت : توسعه بنادر و در کنار آن بهره وری حداکثری از پتانسیل های و ظرفیتهای موجود در آن ، ایده استفاده از فناوری های نوین و اقدام عملی در راستای بارگیری مواد معدنی با استفاده از پاکت های دریچه دار و گنتری کرین (جرثقیل دروازه ای ) در بندر شهید رجایی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: چالش هایی نظیر اجاره بهای  بالای مترتب برکشتی های دارای کرین (جرثقیل دار)از یک سو و رکود بازار مواد فله از سوی دیگر ، چالشهای مالی و مشکلاتی را فراروی تجار و بازرگانان فعال در این حوزه  قرارداده بود.

محمدی کرجی ران گفت :  بمنظور رفع دغدغه مورد اشاره  طرح انتقال محصولات معدنی با استفاده از پاکتهای دریچه دار و گنتری کرین آغاز شد بدین شکل که  کشتی گیرلس (فاقد کرین ) با استفاده از گنتری کرینهای مستقر در ترمینال یک این بندر با استفاده از فناوری های نوین بارگیری شد.

وی  مکانیزم های رقابتی نمودن بارگیری با بنادر منطقه ،  تسریع در عملیات بارگیری  ،کاهش هزینه های تمام شده بارگیری وحمل ونقل ، ایمنی و سلامت کار در فرآیند عملیات بارگیری  مطابق با مصادیق بین المللی ، با لا رفتن ظرفیت اسکله های بارگیری و بهره وری تجهیزات موجود ، عدم نیاز به جابجایی تجهیزات سنگین در شناور های بدون کرین و همچنین کاهش ریسک خرابی تجهیزات را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه  در مرحله نخست اجرای این طرح یک فروند کشتی ۵۵هزارتنی بارگیری و محصول سنگ گچ را به بازارهای هدف صادر خواهدکرد عنوان داشت : بعد از آنالیز شاخصهای عملیاتی و هزینه های  اجرایی این طرح را به شکل وسیعتربا ایده نوع و بهره گیری  هرچه بیشتر از توان شرکتهای دانش بنیان  استمرار خواهیم بخشید .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5139

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها