افزونه جلالی را نصب کنید.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان در جمع بانوان طلبه:

مقابله با انحرافات فکری وظیفه حوزه های علمیه است

  • کد خبر : 5151
  • 22 شهریور 1400 - 20:05
مقابله با انحرافات فکری وظیفه حوزه های علمیه است
امام جمعه بندرعباس، شیوع انحرافات فکری صوفی گری، تفکرات تبشیری و بهائیت را از مسائل مهم استان دانست که امروز وظیفه حوزه های علمیه خواهران استان مقابله با نحله های فکری است و باید آمادگی پاسخگویی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در آئین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه خواهران  هرمزگان که صبح امروز به صورت مجازی و نیمه حضوری برگزار شد، با اشاره به آیه «وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِی مِنْ لَدُنْکَ سُلْطَانًا نَصِیرًا»، گفت: این آیه یعنی انطباق با صدق و هر چه منطبق با واقع باشد، صدق است. صدق کار حوزه های علمیه خواهران این است که درس دادن آنها مطابق با واقع باشد و تعلیم و تعلم یکی از این واقعیت هاست به این معنا که اگر در حوزه های علمیه درس نخوانیم کذب است.

وی، آموزش، پژوهش و تهذیب نفس را سه رکن و واقعیت در حوزه های علمیه دانست و ادامه داد: در گذشته این سه بخش در هم تنیده بودند، اما الان از هم تفکیک شده اند، در حالی که پژوهش باید در متن آموزش و تهذیب نفس هم باید در بطن آموزش باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: اگر حوزه های علمیه در این سه حوزه  آموزش، پژوهش و تهذیب نفس خروجی خوبی داشته باشند، پیشرفت به همراه دارد و اگر در این زمینه ها تعلل شد و به واقع ضرر کرده است.

وی افزود: انقطاع کامل با آموزش برای امور پژوهشی و فرهنگی آسیب بزرگی به بار می آورد.

عبادی زاده با استناد به بیان مقام معظم رهبری، گفت: امیدی که ایشان به حوزه های علمیه خواهران دارند می تواند گره های بزرگی که دامنگیر جامعه و خانواده ها است را باز کند، البته چشم اندازها و برنامه ها روشن است و در هر دو سطح ملی و کشوری و هم در سطح استان باید توجه شود.

امام جمعه بندرعباس در زمینه برنامه ریزی ها یادآور شد: ظرفیت های مناطق با هم متفاوت است و به همین علت برخی برنامه ها در برخی استان ها عملیاتی نمی شود، چون برنامه های ضمنی و برش استانی ندارد.

وی، شیوع انحرافات فکری صوفی گری، تفکرات تبشیری و بهائیت را از مسائل مهم استان دانست که امروز وظیفه حوزه های علمیه خواهران استان مقابله با نحله های فکری است و باید آمادگی پاسخگویی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان به تاسیس و راه اندازی مراکز تخصصی در زمینه فرق و مذاهب و شیعه شناسی برای برادران طلبه اشاره و بیان کرد: امیدواریم سریعتر این روند پیش رفته تا بتوان از این ظرفیت برای حل مسائل فکری استفاده شود.

وی در پایان با اشاره به آموزش مجازی، بیان کرد: استان هرمزگان در حوزه تامین استاد، مشکلات بسیاری دارد و چه بسا از طریق همین فضای مجازی بتوان بسیاری از محدودیت ها و مشکلات را برطرف کرد و از این فرصت و ظرفیت برای آموزش و فعالیت های فرهنگی بهتر استفاده کنیم تا بتوانیم به حوزه های علمیه تراز گام دوم انقلاب مد نظر مقام معظم رهبری برسیم.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها