افزونه جلالی را نصب کنید.

برخی رسانه ها سیاه نمایی نکنند

  • کد خبر : 5174
  • 23 شهریور 1400 - 22:38
برخی رسانه ها سیاه نمایی نکنند
به تازگی تصويري از ديدار صميمانه اعضا يا عضوي از شوراي شهر بندر عباس سه شنبه بيست و سوم شهريور ماه در فضاي مجازي منتشر شده است که ظاهرا برخی رسانه ها تعمدا اقدام به سیاه نمایی نموده و سعی کرده اند زاویه ویژه ای به این خبر بدهند.

گذشته از اینکه این تصویر واکنش های بسیاری را به همراه داشته است باید اذعان کرد که دید برخی افراد به این تصویر یک نگاه انتقادی  بوده، چرا که از اتفاق واقعی و داستان این عکس به شکل جامع و کامل با خبر نبودند.

این عکس از یک زاویه و نگاه مغرضانه رسانه ای گر چه مفهوم یا رفتار بدی را منعکس میکند  و یادآور برخی اتفاقات است اما در واقعیت چنین نبوده و کاش انتشار دهندگان این عکس با کمی تامل یا شفافیت یا مصاحبه و گزارشی از شورای شهر به آن می پرداختند.

اعضای شورای شهر این روزها با جدیت به دنبال حل مشکلات و معظلات کارگران و پاکبانان هستند و اتفاقا بحث تکریم و احترام و حفظ حرمت این قشر هم از مباحث اصلی به شمار می رود.

بازدیدهای مکرر از نواحی و مناطق برای اعضای شورای شهر، ساعت و زمان نمی شناسد و معمولا جهت تقویت و تزریق امید در دل تلاشگران خدمات شهری ، در هر زمان از شبانه روز بدون اطلاع قبلی در مناطق و نواحی حضور پیدا میکنند.

 در این عکس هیچ تصویری از سخنران دیده نمیشود چرا که سخنران هم در این موقعیت هیچ میز و صندلی ندارد و کاملا در همان محیطی است که کارگران هستند  فقط روبروی کارگران ایستاده و با آنها گفتگو می کند.

کارگران در این محل  برای گوش دادن به سخنرانی ،جمع نشده اند بلکه در این مکان هر روز هنگام شروع شیفت با رعایت فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، دور هم جمع شده و به نقاط مختلف منطقه یا ناحیه خود جهت انجام کار اعزام میشوند و در همین زمان اعضای شورای شهر نیز به این منطقه آمده بودند.

عضو شورا دقایقی را از وقت خود برای شنیدن مشکلات کارگران در کنار آنها اختصاص داده و هیچ مسوول یا عضوی از شورا آنها را در این وضعیت قرار نداده است،  بلکه این نظم و انضباط ناشی از نظم و انظباط کاری آنهاست.

برداشت غلط و تفسیر بدون آگاهی از یک عکس میتواند واقعیتی را تحریف کند و همه اتفاقات خوب را مخفی کرده و آن روی سکه را کاملا سیاه نشان دهد.

نکته دیگر اینکه این گفتگو صرفا برای حل مشکلات کارگران بوده و هیچ شخصی در این مکان روی صندلی ننشسته بلکه یک عضو شورا قبل از این گفتگو از تمامی کارگران به خاطر زحماتشان با احترام تشکر و قدر دانی کرده و هرگز جسارت یا توهینی نسبت به کسی شکل نگرفته است.

از آنجا که اعضای شورا همواره خود را نماینده مردم میدانند، هرگز مقابل مردم قرار نخواهند گرفت و پاکبانان شهرداری از این اتفاق بسیار خرسند هستند و امیدوارند در آینده اتفاقات خوبی برای آنها رقم بخورد زیرا تا به امروز کمتر مسوولی برای شنیدن مشکلات آنها به دیدارشان رفته و اکنون که این فضا و امکان محیا شده نباید با قضاوت بر روی یک عکس برداشت بد کرد و حرکت زیبا و ارزنده شورای شهر را تحریف و زیر سوال برد.

 در واقع چنین نگاهی در حال حاضر در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر حاکم نیست بلکه حفظ کرامت، ارزش و احترام به حقوق پاکبانان و کارگران جزو اولویت ها و برنامه های این کمیسیون به شمار می رود.

به جای قضاوت هایی که ممکن است ناشی از رفتارهای ناصواب برخی افراد در گذشته بوده بهتر است با شفافیت بیشتر مساله را دنبال کنیم و از شایعه پراکنی و لکه دار کردن آبروی افراد دست برداریم.

نقطه قوت شورای شهر فعلی حضور جوانان پر انرژی و منصف و اخلاق مداری است که دغدغه شبانه روزی آنها رفع مشکلات و معظلات شهر خصوصا پرسنل شهرداری بندر عباس است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها