افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدارمحمدی کرجی‌ران با فرماندهان ارگان‌های نظامی دریایی مطرح شد؛

حضور مقتدرانه نیروی‌های نظامی بسترساز تجارت دریایی امن است

  • کد خبر : 5351
  • 20 مهر 1400 - 17:19
حضور مقتدرانه نیروی‌های نظامی بسترساز تجارت دریایی امن است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همزمان با هفته دریانوردی با حضور در دفاتر فرماندهی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و فرماندهی دریابانی این استان ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول از حضور مقتدرانه نیروهای نظامی که بستر ساز ایجاد تجارت دریایی امن در منطقه رافراهم نموده‌اند، قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی‌رضا محمدی کرجی‌ران” به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی با حضور در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی دیدار با امیر دریادار دوم ستاد “رضا قربانی” اظهارداشت: ثبات و امنیت آبهای بین‌المللی و مرزهای آبی کشور رهین حضور مقتدرانه، رشادت‌های همه نیروهای دریایی در پهنه اقیانوس‌ها و دریاهاست.

وی افزود: امروز با وجود تحریم‌های ظالمانه که صنعت دریانوردی جمهوری اسلامی را نشانه گرفته بنادر و آبهای سرزمینی و بین‌المللی به مدد حضور باصلابت این نیروها به نمادی برای قدرت اقتصادی و مکانی برای ایجاد ارزش افزوده و همچنین بستری برای توزیع و ترانزیت امن کالا تبدیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حضور مقتدرانه نیروی دریایی راهبردی ارتش در آبهای آزاد و صیانت از هزاران کشتی تجاری و تامین امنیت دریاها و اقیانوس‌ها از تعرض دزدان دریایی را سند افتخاری برای جامعه دریایی و بندری کشور عنوان و اذعان کرد: توجه مقام معظم رهبری به ارتش به عنوان نیروی راهبردی کشور نشان از شجاع بودن، اقتدار وخودباوری این نیرواست.

محمدی‌کرجی ران ادامه داد: تامین امنیت در آبهای حاکمیتی و بین‌المللی و عبور و مرور امن هزاران کشتی‌ نفتکش و تجاری همواره مورد توجه سازمان جهانی دریانوردی قرارگرفته به گونه‌ای که این سازمان بارها مراتب تقدیر خود را از تلاش‌های ارگان‌های نظامی ایران ابراز داشته است.

هم‌افزایی نیروهای نظامی موجب توسعه دریامحور می‌شود

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندرشهید رجایی در دیدار با دریادار دوم پاسدار عباس غلامشاهی فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه، ارتش ،سپاه ونیروهای دریابانی را بازوان توانمند اقتصاد دریامحور نامید و بیان داشت: نقش این دریادلان در حوزه‌های مختلف به ویژه توقیف شناورهای متخلف، مشارکت در عملیات‌های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی نقش موثر و بی‌بدیل است.

وی مشارکت و هم‌افزایی نیروهای نظامی و دیگر ارگان‌های دریایی را موجب برکات بیشتر و توسعه دریامحورو اقتصاد دریا پایه  عنوان کرد.

قدرت بازدارندگی وبالندگی  کشور مرهون خون شهداست

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش نیز امنیت حاصله و قدرت بازدارندگی امروز کشور را مرهون خون شهدایی دانست که ثبات و آرامش را به منطقه هدیه کرده‌اند.

دریادار قربانی با اشاره به اشرافیت سازمان بنادر و دریانوردی از فعالیت‌ها وماموریت‌های شبانه روزی نیروی دریایی و الزاماتی که در حوزه‌های پشتیبانی و عملیات دریایی وجود دارد، افزود: بنادر و دریانوردی با درک این شرایط می‌تواند همچون گذشته یاریگر نیروی دریایی ارتش در انجام ماموریتتان مهم ‌استراتژیک باشد.

وی با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه‌های و ماموریت‌های خود قوی‌تر و بااقتدارتر وارد شده است، اذعان داشت: معتقدیم سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی دریای ارتش که همانند دو سرباز در دو جبهه مختلف همکاری دارند با درک تخصصی از حوزه‌های یکدیگر می‌توانند دوشادوش هم همکاری‌های بهتری در حوزه‌های دریا و دریانوردی، اقتصاد دریا و امنیت دریانوردی داشته باشند.

دریادار قربانی همچنین از تعامل و همگرایی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرای برنامه‌های راهبردی نیروی دریایی ارتش در حوزه‌های مختلف دریایی و بندری و افزایش توان چه توان آمادگی رزمی و چه توان حضور در دریا قدردانی و خاطرنشان کرد: این هم‌افزایی ضمن اینکه می‌تواند منشا برکات استانی و ملی برای مردم باشد در اجرای قوانین بین‌المللی و مقررات جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و پهنه‌های حاکمیتی کشور یاریگر و اثرگذار خواهد بود.

کارجهادی کارکنان بنادر و سپاه باید به اقتدار واقعی دریایی تبدیل شود

دریادار دوم پاسدار غلامشاهی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه نیز گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه از زمان دفاع مقدس باهم اقدامات مشترکی را در حوزه دریاها داشته‌اند که تا امروز این همسویی و هم‌افزایی با قدرت ادامه دارد.

سردار حسین دهکی فرمانده دریابانی هرمزگان نیز با تبریک روز جهانی دریانوردی و تشریح ظرفیت‌های مبارزه با قاچاق این استان اظهارکرد: همراهی و هم‌افزایی بنادر و دریانوردی و دریابانی باید به شناسایی چالش‌ها و رفع مشکلات اقتصادی، تولید کار و اشتغال مردم و ریشکنی قاچاق دراین استان منجر شود.

شایان ذکر است ؛این دیدارها به مناسبت روز جهانی دریانوردی به پاس قدردانی از فعالیت‌های ارگان‌های نظامی دریایی صورت گرفت و با اهدا لوح سپاس و تندیس منقش به شعار امسال  روزجهانی دریانوردی(دریانوردان در کانون آینده کشتیرانی) از تلاش‌ها و خدمات ارگان‌های دریایی تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها