افزونه جلالی را نصب کنید.
استاندار هرمزگان مطرح کرد:

فرآیند تحول در جزایر باید به نفع مردم تغییر کند

  • کد خبر : 5373
  • 22 مهر 1400 - 16:45
فرآیند تحول در جزایر باید به نفع مردم تغییر کند
استاندار هرمزگان گفت: با تصمیماتی که اتخاذ خواهد شد، فرآيند تحول در جزایر باید به نفع مردم تغییر پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهندس مهدی دوستی در جلسه ویژه بررسی روند اجرای “سند توسعه پایدار و رفع مشکلات ساکنان جزایر استان هرمزگان” که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برگزار شد، با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات سند توسعه جزایر استان هرمزگان توسط دستگاه های اجرایی، عنوان کرد: روند اجرای مصوبات سند توسعه جزایر استان به صورت منظم بررسی می شود.

  وی افزود: توسعه جزایر راهبردی اساسی خواهد بود که با جدیت در استان دنبال خواهد شد و تلاش داریم با استفاده از ظرفیت های موجود و فراهم سازی امکان ایفای نقش بین‌المللی برای جزایر استان و توسعه نقش تجارت و تولید، معیشت و اشتغال جزایر را رونق دهیم.

  استاندار هرمزگان گفت: خوشبختانه بیش از ۶۵ درصد مصوبات سند توسعه جزایر استان اجرایی شده و امیدواریم با برگزاری منظم این جلسات و تصمیمات میدانی که اتخاذ خواهد شد، فرآیند تحول در جزایر، به نفع مردم تغییر پیدا کند.

  دوستی عنوان کرد: پیرو بند ۱۰ سیاست های کلی جمعیت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، مصوباتی که در راستای تحقق آن به تصویب رسیده باید با جدیت دنبال و به صورت مستمر پیگیری شود.

  وی با اشاره به نقش درآمدهای مالیاتی در توسعه و عمران جزایر، گفت: پیگیری لازم به منظور پرداخت مالیات شرکت ها و بنگاه ها در استان، به‌ویژه شرکت های نفتی که در جزایر مستقر هستند، باید صورت بگیرد.

  دوستی، تکمیل رینگ دور جزایر هرمز و لارک را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: این دو پروژه باید به سرعت تکمیل شود و تأمین منابع اعتباری آنها در جلسه‌ای فوری، مورد رسیدگی قرار گیرد.

  استاندار هرمزگان، ضرورت تثبیت و توسعه ظرفیت حمل و نقل دریایی و هوایی در جزایر را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به منظور پیشگیری از کاهش ظرفیت ناوگان حمل و نقل دریایی و ریلی، باید تأمین اعتبار پایدار در دستور کار قرار بگیرد و الگوها را به گونه ای تعریف کنیم که تأمین اعتبار این حوزه متکی به ظرفیت داخل استان باشد و با درآمدزایی شرایط فعلی را راهبری کنیم.

  وی همچنین خواستار بررسی و ارزیابی طرح تفصیلی جزیره ابوموسی شد و گفت: سند چشم انداز توسعه متوازن جزایر استان باید بر اساس نیاز سنجی منطقه بازنگری و تدوین شود.  

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: باید شرایط به گونه ای مهیا شود که سرمایه گذاران با اطمینان خاطر و سپری شدن حداقل زمان ممکن، امکان سرمایه گذاری داشته باشند و بتوانند به توسعه پایدار و افزایش جمعیت جزایر کمک کنند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها