افزونه جلالی را نصب کنید.
شهردار بندرعباس:

کاربری‌های فضای سبز به مسکونی و تجاری تبدیل نمی‌شود

  • کد خبر : 5376
  • 22 مهر 1400 - 17:25
کاربری‌های فضای سبز به مسکونی و تجاری تبدیل نمی‌شود
مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در نهمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: فضای سبز اکسیژن مردم شهر است و به همین دلیل کاربری‌ فضای سبز نباید به تجاری و مسکونی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه طی نشستی با مدیرکل مسکن و شهرسازی استان مقرر شده که ۵۰ تا ۱۰۰ هکتار زمین برای  فضای سبز بندرعباس در نظر گرفته شود اضافه کرد: نگهداری فضای سبز اهمیت بیشتری نسبت به احداث آن دارد که در این خصوص اقدامات لازم برای نگهداری آنا انجام خواهد شد.

نوبانی اظهار کرد: باید فضایی را برای ورزش‌های روزانه مردم ایجاد کنیم چرا که این امر باعث آرامش روانی مردم خواهد شد و از بروز بسیاری از مشکلات  جلوگیری می‌کند.

توسعه و پیشرفت هرمزگان نیازمند  همراهی حلقه های مدیریتی استان در جهت منافع عمومی است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه تا زمانی که حلقه های مدیریتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس درجهت منافع عمومی همسو و همراه نشوند نمی توان در هیچ زمینه ای ادعای ارتقای پیشرفت و توسعه کرد، اظهار کرد: در زمینه ی تفریحی و گردشگری، موضوع کمبود تفرجگاه ها از موضوعات مهمی است که نیازمند پیگیری و در حوزه ی زیست محیطی، مساله ی ساماندهی فاضلاب، از دغدغه های جدی مردم استان است.

احمد کناری زاده  اضافه کرد: هرمزگان استانی با موقعیت ویژه ی جغرافیایی و با درجه ی اهمیت در سطوح ملی، منطقه ای و فراملی و دارای ظرفیت های ممتازی در حوزه های منابع انسانی، معدن، کشاورزی، آبزی پروری، گردشگری و صنایع دستی و تجارت است.

وی گفت: وحدت و همدلی بین جامعه ی شیعه و سنی در هرمزگان مثال زدنی است و این اتحاد را نیز می توان در زمره ی ظرفیت های این خطه به شمار آورد اما در کنار تمام ظرفیت های هرمزگان و  تلاش های زیادی که تا کنون در جهت حل معضلات انجام شده است، باید گفت این استان همچنان با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. 

استاندار از ظرفیت‌های فکری، انسانی و بومی هرمزگان در مناصب مختلف استفاده کند

اسماعیل رئیسی حسن‌لنگی عضو شورای شهر بندرعباس در ادامه این جلسه با اشاره به نقش مهم استاندار هرمزگان در روند توسعه مرکز استان، اظهار کرد: استان هرمزگان سرشار از نیروهای توانمند و متعهد است و انتظار می‌رود استاندار از ظرفیت‌های فکری، انسانی و بومی این افراد در مناصب مختلف اجرایی استفاده کند تا با تعامل حداکثری به سمت توسعه گام برداریم.

وی با بیان این نکته که بندرعباس بزرگترین شهر بندری کشور است، اذعان کرد: بندرعباس بزرگ‌ترین ظرفیت‌های گردشگری کشور را در خود جای داده است. بدون نگاه ملی به این شهر نمی‌توان مشکلات جا مانده از دهه‌های گذشته مانند بافت‌های فرسوده را حل کرد.

رئیسی گفت: از استاندار هرمزگان درخواست دارم شهردار بندرعباس را مورد حمایت ویژه قرار دهند و از ظرفیت‌ها برای ایجاد شهر بندری مناسب استفاده شود.

ضعف شدید و بی برنامگی در حوزه حمل و نقل درون شهری

عیسی عباسی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در  این جلسه با اشاره به موضوع ضعف شدید و بی برنامگی در حوزه حمل و نقل درون شهری و زیرساخت های مسافرت برون شهری، متاسفانه با واکنش مناسبی از سوی مسئولین مربوطه در شهرداری مواجه نگردیده است.

 وی در ادامه از شهردار بندرعباس تقاضا کرد با توجه به عقب ماندگی بندرعباس نسبت به سایر کلان شهرهای کشور در این حوزه ، با برنامه ای منسجم و بکارگیری نیروهای توانمند و عملگرا در این حوزه ، نیاز اساسی شهر را که وضعیت فعلی آن هرگز در شان پایتخت اقتصادی کشور نیست ، بعنوان یکی از برنامه های دارای اولویت مورد بازبینی و پیگیری قرار دهد.

ماجرای پاره شدن توری پارک پرندگان بندرعباس و فرار پرندگان!!؟

موسوی عضو شورای شهر بندرعباس نیز در  نهمین جلسه علنی شورا گفت: توری محل نگهداری پرندگان پاره شده و باعث شده تا پرندگان خارج شوند و ۲۰۰میلیون تومان هزینه ی خرید پرندگانی که سرمایه این شهر بودند از بین برود.

وی با بیان اینکه این توری با تعهد دوام ۲۵ساله خریده شده و طرح این سوال که اکنون خسارت این اتفاق از جیب چه کسی داده می‌شود؟ اضافه کرد: بسیاری درختان پارک جنگلی (باغ پرندگان) هم خشک شده‌ و چوبش فروخته می‌شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5376

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها