افزونه جلالی را نصب کنید.
افشاگری بی سابقه در شورای شهر بندرعباس:

سهم ۷۰۰ میلیون تومانی کارمند شهرداری از آگهی ها

  • کد خبر : 5390
  • 28 مهر 1400 - 18:26
سهم ۷۰۰ میلیون تومانی کارمند شهرداری از آگهی ها
عضو شورای شهر بندرعباس با انتقاد از رویه های فساد زا گفت: توزیع آگهی توسط روابط عمومی شهرداری طی پنج سال اخیر به گونه ای بوده که می توان روابط عمومی را یکی از سرچشمه های فساد در معاملات شهرداری دانست.

یعقوب دبیری نژاد در دهمین نشست شورا افزود: قانون گذار به شیوه های مختلف و توسط چندین مرجع شهرداری ها را مکلف به توزیع آگهی ها از طریق وزارت ارشاد کرده اند تا از تخلف و فساد پیشگیری شود اما شهرداری بندرعباس برای حفظ منافع برخی افراد در برابر اجرای نص صریح قانون مقاومت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، یعقوب دبیری نژاد عصر در دهمین جلسه شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده از عوامل مختلف شهرداری بندرعباس، مشخص شده که فردی با سندسازی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان از روابط عمومی شهرداری آگهی دریافت کرده است.

وی با ذکر این نکته که این فرد مدیر مسئول یکی از روزنامه‌ها در هرمزگان است و در شهرداری بندرعباس نیز مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: با بررسی‌های انجام شده نشریاتی که با شهرداری بندرعباس فعالیت می‌کنند سالانه به صورت میانگین ۵۰ میلیون تومان آگهی دریافت می‌کنند که این شخص ۷۰۰ میلیون تومان از میانگین سایر رسانه‌ها بیشتر دریافت کرده است.

به گفته دبیری نژاد، قانون گذار به شیوه های مختلف و توسط چندین مرجع شهرداری ها را مکلف به توزیع آگهی ها از طریق وزارت ارشاد کرده اند تا از تخلف و فساد  پیشگیری شود اما شهرداری بندرعباس برای حفظ منافع برخی افراد در برابر اجرای نص صریح قانون مقاومت کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از این موارد فسادزا در تشریفات مناقصات است که بررسی های کمیسیون حقوقی شورا نشان می دهد در برخی موارد، آگهی فراخوان مناقصه به نشریاتی داده شده که اصلا در هرمزگان توزیع نمی شدند و کسی آنها را نمی شناسد و به همین دلیل  جز برخی پیمانکاران خاص، دیگران از موضوع کاملاً بی اطلاع بودند و در نتیجه قرارداد با هر قیمتی بسته می شد. 

عضو کمیسیون حقوقی شورا ادامه داد: به عنوان مثال یکی از آگهی های فراخوان شهرداری به روزنامه ای در تبریز داده شده که بعید می دانم حتی مردم آذربایجان هم از وجود چنین روزنامه ای مطلع باشند. 

 دبیری نژاد از «تخلفات بسیار گسترده» در توزیع آگهی های شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت: در یکی از این تخلفات سندی وجود دارد که نشان می دهد چاپ یک ویژه نامه در سال ۹۹  با سندسازی و تهیه استعلام بهای غیرواقعی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال برای نشریه تحت امتیاز یکی از کارکنان شهرداری فاکتور شده است اما قدیمی ترین و پرتیراژترین روزنامه استان در سال ۱۴۰۰همین ویژه نامه را با یک پنجم رقم قبلی چاپ می کند. 

دبیری نژاد اظهار داشت: طی پنج سال فقط در شهرداری مرکزی و تعدادی از سازمان های زیرمجموعه شهرداری به طور میانگین حدود ۵۰۰ میلیون ریال آگهی به نشریات داده شده اما برای همین نشریه خاص متعلق به یکی از کارمندان روابط عمومی یک سازمان تابعه، این رقم هفت میلیارد ریال بالاتر از سقف میانگین سایر نشریات بوده است .

عضو شورای شهر بندرعباس ابراز داشت: انتظار داریم که حراست شهرداری به موضوع این فسادها ورود می‌کرد نه شورای شهر. حراست باید اخطار می‌داد و از بروز چنین فسادهایی جلوگیری می‌کرد.

دبیری‌نژاد ادامه داد: حراست شهرداری در حال حاضر به دنبال این است که اقوام و آشنایان خود را در شهرداری مشغول به کار کند. این اخطار را به تمام ارکان شهرداری می‌دهیم که تمام اعضای شورای شهر بندرعباس این اقدامات را رصد می‌کند.

تحقیق و تفحص از روابط عمومی شهرداری بندرعباس آغاز می‌شود

وی با اشاره به تصمیم قاطع شورای شهر ششم برای برخورد با فساد، مطرح کرد: گزارشی مفصل با جزئیات پس از انجام تحقیق و تفحص در حوزه روابط عمومی ارائه خواهد شد تا افکار عمومی و رسانه‌ها نیز به آن آگاه شوند.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان داشت: تمام سازمان‌های شهرداری دارای عکاس و فیلم‌بردار هستند. چه معنی دارد که در اسناد شهرداری بندرعباس هزینه عکاسی، هزینه ساخت کلیپ و … دیده شود. نیروها برای انجام این فعالیت‌ها استخدام شده‌اند که این امر اتلاف بیت المال است و هر چه سریع‌تر باید از بروز آن جلوگیری کرد.

دبیری‌نژاد ادامه داد: برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی پیشنهاد می‌کنم که تحقیق و تفحص از اسناد روابط عمومی شهرداری بندرعباس آغاز شود و نکات توجیهی به سایر سازمان‌ها اعلام شود. در صورت ادامه این روند در سازمان‌های تابعه شهرداری، تحقیق و تقحص از آن‌ها را نیز آغاز خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها