افزونه جلالی را نصب کنید.
سفیر هند در بازدید از بزرگترین بندر ایران مطرح کرد:

پیشنهاد خواهر خواندگی بنادر رجایی و چابهار با بمبئی

  • کد خبر : 5428
  • 09 آبان 1400 - 13:51
پیشنهاد خواهر خواندگی بنادر رجایی و چابهار با بمبئی
سفیر هندوستان در جریان سفر خود به استان هرمزگان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بندرشهید رجایی و آشنایی با فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری این بندر گفت: دو بندر مهم جنوبی ایران(شهید رجایی و چابهار) می توانند در قالب تفاهم نامه با بندر بمبئی خواهرخوانده شوند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، “گددام دارمندرا “، سفیر جمهوری هند در تهران که به استان هرمزگان سفرکرده بود، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، اظهارداشت: ایران و هند به عنوان دو تمدن بزرگ در آسیا از روابط دیرینه تاریخی و اقتصادی برخوردارند و مناسبات تجاری و بازرگانی این دو کشور به خصوص از طریق دریا از گذشته های دور تا امروز استمرار دارد.

سفیر هندوستان نقش بندر شهید رجایی را در تجارت دریایی منطقه نقشی بی‌بدیل و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: اطمینان داریم که بندر شهید رجایی با برخورداری از موقعیتی استراتژیک می تواند ترانزیت بین‌المللی بین کریدور شمال-جنوب را قوت بخشد.

دارمندرا با اشاره به توسعه تجارت دریابرد بین دو کشور ایران و هندوستان اظهارداشت: در راستای توسعه همکاری های دریایی، هندوستان فعالیت خود را  به ویژه در حوزه کالاى عمومى و جنرال کارگو از مدتها پیش در بندر چابهار آغاز کرده و کشتی های فله بر حامل گندم و شکر بیشتر در این بندر پهلودهی می شوند.

سفیر کشور هندوستان در ایران با اشاره به موقعیت سیاسی و تجاری ایران و هند و نزدیکی مسیر دریایی بین بندرعباس، چابهار و بندر بمبئی ابراز داشت: با تعامل بین سایر سفرا در تهران سعی می‌کنیم که این سهم بازار را از کشورهای آسیایی گرفته و از بندرشهید رجایی، چابهار و بمبئی به سمت کریدور شمالی سوق دهیم.

دارمندرا در پایان صحبت‌های خود از ایران به عنوان شریک قابل اتکا برای هندوستان یاد کرد و افزود: هند و ایران از لحاظ اقتصادی می‌توانند شرکای استراتژیک در منطقه و حوزه بین‌المللی باشند و ما می‎خواهیم روابط تجاری خود را با ایران هرچه بیشتر استمرار بخشیم.

“علی رضا محمدی کرجی ران” مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید میدانی گزارشی مبسوط از ظرفیت ها و توانمندی های بنادر استان هرمزگان بویژه بندر شهید رجایی و همچنین آخرین دستاوردهای عملیاتی در این بندر را به هیأت هندی ارایه کرد.

وی ضمن تبیین سیاستها و افق های ترسیم شده در جهت تقویت و تعمیق دیپلماسی دریایی به منظور تعاملات بیشتر با کشورهای همسایه و منطقه عنوان کرد: یافتن نقاط همکاری مشترک و احیای ظرفیت های مغفول مانده و گشودن دروازه های جدید تجارت مورد توجه است.

لازم به ذکر است، دشدیکپال کیشور ناندیشوار(دبیر دوم)، راویندر سینگ(رایزن اقتصادی و بازرگانی) و آبیشیک سیملای(وابسته نیروی دریایی) سفارت هندوستان و همچنین شعبان رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان هرمزگان سفیر هندوستان را همراهی می کردند.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها