افزونه جلالی را نصب کنید.
عضو مجمع نمایندگان هرمزگان:

نرخ بیکاری شهرستان میناب از میانگین هرمزگان بیشتر است

  • کد خبر : 5440
  • 09 آبان 1400 - 14:03
نرخ بیکاری شهرستان میناب از میانگین هرمزگان بیشتر است
نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به بالاتر بودن نرخ بیکاری میناب نسبت به استان هرمزگان، گفت: نرخ بیکاری هرمزگان ۱۰.۷ درصد است درحالیکه نرخ بیکاری میناب ۱۲.۱ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از مهر حسین رئیسی ، در خصوص چالش‌های اقتصادی و حوزه آب شهرستان میناب با اشاره به جمعیت ۳۰۰ هزار نفری میناب، اظهار کرد: بالغ بر ۱۵ درصد جمعیت استان هرمزگان در شهرستان میناب زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به تراکم مناسب شهرستان میناب، عنوان کرد: ۶۷ درصد جمعیت شهرستان میناب را روستاها تشکیل می‌دهند و ۳۳ درصد آن نیز جمعیت شهری است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با ذکر این نکته که نرخ بیکاری در میناب ۱۲.۱ درصد است، ابراز داشت: نرخ بیکاری استان هرمزگان ۱۰.۷ درصد است. یعنی نرخ بیکاری در شهرستان میناب با وجود ظرفیت‌های مختلفی که در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و … وجود دارد از میانگین استان هرمزگان بالاتر است.

رئیسی ضمن تاکید بر اینکه باید فکری به حال نرخ بیکاری میناب شود، تصریح کرد: میناب در استان هرمزگان بیشترین منابع آب شیرین سطحی و زیرزمینی را دارد اما انتقال آب از شهرستان میناب به بندرعباس برای تأمین آب شرب، آثار زیان‌باری را برای این شهرستان در پی داشته است.

وی با ذکر این نکته که در گذشته ۱۰۰ درصد آب شرب شهر بندرعباس و خمیر از میناب تأمین می‌شد، بیان کرد: انتقال آب از میناب به سایر نقاط استان هرمزگان باعث شد که منابع آبی میناب به خصوص آب زیر زمینی دچار آسیب شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که بخش اعظمی از اقتصادی میناب مبتنی بر امر کشاورزی است، ادامه داد: در حال حاضر قسمت‌هایی از دشت میناب دچار فرونشست است. این اتفاق نه تنها بخش کشاورزی میناب بلکه زیست‌بوم این شهرستان را دچار چالش کرده است.

رئیسی اظهار کرد: در حال حاضر آب با کیفیتی از طریق شیرین‌سازی آب دریا به فلات مرکزی کشور انتقال پیدا می‌کند و انتظار مردم میناب این است که آب شرب بندرعباس نیز از این طریق تأمین شود و شیر انتقال آب از میناب به بندرعباس برای همیشه قطع شود.

وی با ذکر این نکته که «میناب» یعنی شهر غرق در آب، مطرح کرد: تمام ظرفیت‌های آبی میناب باید برای خود میناب مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده مردم شرق هرمزگان با بیان اینکه سفره‌های آب شیرین میناب در خطر هستند، گفت: با توجه به اینکه شهرستان میناب در کنار دریا واقع شده است، تخلیه سفره‌های زیر زمینی باعث می‌شود که آب شور به این سفره‌ها نفوذ کند و عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد. به همین جهت برای تأمین آب شرب شهرهای ساحلی باید از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده کرد تا منابع آب زیرزمینی برای کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها