افزونه جلالی را نصب کنید.

سفر کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان و بازدید از پروژه های دریایی و بندری

  • کد خبر : 5446
  • 10 آبان 1400 - 13:45
سفر کمیسیون عمران مجلس به هرمزگان و بازدید از پروژه های دریایی و بندری
بازدید از بنادر مرکز و غرب و ارزیابی پروژه های عمرانی در بنادر و جزایر استان همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای مانع زدایی مهمترین اهداف سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در سفر به هرمزگان است.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با سکانداری “محمدرضا رضایی کوچی” رئیس این کمیسیون، روزهای دوشنبه تا پنج شنبه  هفته جاری( ۱۰ تا ۱۳ آبان ماه) به استان هرمزگان سفر می کند.

این برنامه در راستای  اتخاذ تدابیر لازم برای مانع زدایی از پروژه های بزرگ توسعه دریامحور و رونق بخشی به معیشت ساحل نشینان جنوب کشور صورت می گیرد.

بازدید از سه پروژه بزرگ ملی در بندر شهید رجایی شامل احداث سه پست اسکله نفتی، طرح توسعه ترمینال سوم کانتینری و ساختمان مرجع دریایی( به عنوان نماد بارز خودباوری و تجلی دانش فنی و توانمندی متخصصان ایران در پروژه های بندرسازی) از یکسو و سفر به غرب هرمزگان به منظور بازدید از آخرین وضعیت پروژه احداث بندرچندمنظوره خمیر( به عنوان طرحی تحول آفرین برای رونق معیشت ساحل نشینان و شکوفایی اقتصاد دریامحور) به عنوان برنامه های اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اعلام شده است. 

همچنین بازدید از پروژه های عمرانی و توسعه ای بندر تجاری لنگه در غرب هرمزگان از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعضای  این کمیسیون است.

شایان ذکر است، استان هرمزگان به دلیل همجواری با تنگه استراتژیک هرمز، برخورداری از ۱۴ جزیره، بیش از ۷۰ بندر و ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی، بزرگترین استان ساحلی و دریایی کشور به شمار می‌رود و اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز وظایف حاکمیتی دریانوردی و مدیریت بندری را در این پهنه وسیع جغرافیایی اعمال می‌کند.

گفتنی است، بیش از ۸۰ درصد عملیات کانتینری، ۸۴ درصد از عملیات نفتی، ۶۰ درصد عملیات غیرنفتی و ۹۷ درصد از جابجایی مسافران و گردشگران دریایی کشور در بنادر و پایانه های دریایی استان هرمزگان صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها