افزونه جلالی را نصب کنید.

اعطای حکم امنای موقوفات شاخص در هرمزگان

  • کد خبر : 5496
  • 12 آبان 1400 - 16:53
اعطای حکم امنای موقوفات شاخص در هرمزگان
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، احکام 6 امین موقوفات هرمزگان را در جلسه شورای اداری اوقاف استان اعطا کرد

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر به نقل از ایلنا، حجت الاسلام  سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه شورای اداری گفت: قانون به اوقاف اجازه نصب امین برای موقوفات را داده است و وجود مباشر و امین برای موقوفات سبب بهره‌وری بیشتر موقوفات می‌شود.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف نقش هادی و ناظر دقیق بر موقوفات را برعهده دارد و تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ در حال انجام است و سپس به سایر موقوفات در کشور تسری پیدا می‌کند.

خاموشی اضافه کرد: امنای موقوفات می‌توانند در موقوفاتی که دارای آب و اراضی کشاورزی هستند استخر احداث کنند و با این کار سطح اراضی تحت کشت را افزایش دهند، همچنین می توانند در استخرهای موقوفاتی ماهی پرورش دهند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پرورش دام سبک و سنگین در اراضی موقوفه و تامین علوفه دام از اراضی کشاورزی همان موقوفه، یکی دیگر از اقداماتی است که می‌توان در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات انجام داد بنابراین بکارگیری معتمدین بومی به عنوان امین موقوفه نقش موثری در احیای موقوفات دارد.

موقوفات استان هرمزگان به ۱۲ بلوک تقسیم شد و تا کنون ۲۹ نفر بعنوان امنای موقوفات استان انتصاب شده اند که احکام ۶ نفر از امنای بندرعباس توسط نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف کشور طی مراسمی اعطا شد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها