افزونه جلالی را نصب کنید.
در بازدید کمیسیون عمران مجلس از بندر لنگه هرمزگان صورت گرفت:

انجام تعمیرات و آغاز بهره‌برداری از مسیرهای عمومی، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی

  • کد خبر : 5486
  • 12 آبان 1400 - 16:44
انجام تعمیرات و آغاز بهره‌برداری از مسیرهای عمومی، در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی
کمیسیون‌ عمران مجلس شورای اسلامی، در دومین روز بازدید میدانی از طرح و پروژه‌های توسعه‌ای در استان هرمزگان، از بنادر استراتژیک و پروژه‌های سرمایه‌ای، تجهیزاتی و زیربنایی بندری و دریایی در غرب این استان دیدن کردند.

به گزارش پایگاه خبری چلچله بندر ، در این بازدید که مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشتند، علاوه بر انجام تعمیرات و آغاز بهره‌برداری از مسیرهای عمومی، با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر، روند پیشرفت، راهبری و هدایت پروژه‌های بزرگ اقتصادی- بازرگانی در بندرلنگه و بنادر همجوار، مورد بررسی قرار گرفت.

علی اکبر صفایی؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جریان این بازدید، به تشریح سیاست های کلان سازمان بنادر پرداخت و تاکید کرد: پیشرفت و آبادانی کشور و منطقه در گروی پیشرفت صنایع است و دغدغه مشترک همه مسوولان، آبادانی و رونق اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با استفاده از تمام توان و پتانسیل های موجود در بنادر هرمزگان، در راستای رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی این منطقه و بهبود معیشت و زندگی ساحل نشینان این استان تلاش خواهیم کرد.

براساس این گزارش، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در حاشیه این بازدید، ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته و ارائه گزارش مبسوط از فعالیت بنادر غرب استان در زمینه صادرات، واردات، ترانزیت، تخلیه و بارگیری و کابوتاژ کالاهای نفتی و غیر نفتی، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۵ پروژه دریایی و بندری با مبلغی بالغ بر یک هزار و ۱۵۶ میلیارد ریال در بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در حال انجام است.

علی‌رضا محمدی کرجی‌ران گفت: تلاش خواهیم کرد با توسعه، بهسازی و تجهیز بندرلنگه، زمینه رقابت پذیری آن را افزایش دهیم؛ زیرا بندرلنگه، یکی از بندرهای بسیار فعال، پویا و با بهره‌وری بالا است که به رغم تحریم ها، توانسته با کمترین امکانات، بیشترین بهره‌وری را در زمینه تجارت دریایی داشته باشد.

گفتنی است، اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودروی کشور با نظارت بر۱۰ بندر تجاری و مسافری از ابتدای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری ۶۰۰ کیلومتر مرز دریایی از کانون‌های مهم مدیریت بر سواحل کشور به شمار می آید.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5486

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها