افزونه جلالی را نصب کنید.
در هشت ماهه سال جاری محقق شد؛

جابجایی بیش از ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارتن کالا از شبکه ریلی بندرشهید رجایی

  • کد خبر : 5607
  • 13 آذر 1400 - 14:39
جابجایی بیش از ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارتن کالا از شبکه ریلی بندرشهید رجایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه امسال 4 میلیون و 935 هزارو 953 تن انواع کالا از پایانه های ریلی بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،49 درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، “علی‌رضا محمدی کرجی‌ران “با اشاره به نقش مهم حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی و راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی  در جهت توسعه فعالیتهای ریل –بندر اظهار داشت: طی هشت ماهه امسال، ۴ میلیون و ۹۳۵ هزارو ۹۵۳ تن انواع کالا از طریق ۸۸ هزار و ۲۹۸واگن به اقصی نقاط کشور ارسال شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،۴۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در ارسال مایحتاج عمومی هموطنان بیان داشت: طی این مدت ۲۹۲ هزار و ۵۱۲ تن انواع کالای اساسی از طریق شبکه ریلی از مبدا بندر شهید رجایی به سراسر کشور حمل شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، عمده کالاهای اساسی را شامل گندم، روغن خوراکی، جو و ذرت اعلام کرد و گفت: این میزان کالا به وسیله ۴ هزار و ۲۷۰ واگن به استانهای مقصد حمل شده است.

محمدی کرجی‌ران با بیان اینکه سهم محموله‌های تجاری جابجا شده در بخش فعالیت‌های حمل و نقل ریلی از طریق این بندر ۴۹ درصد افزایش یافته است، افزود: بندر شهید رجایی به دلیل واقع شدن در کریدور شمال -جنوب یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت کالا از طریق ناوگان ریلی به کشورهای همسایه قلمداد می شود.

شایان ذکر است، طی بازه زمانی هشت ماهه سال جاری،۲ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۵۵۸ تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان، ۲۹۲ هزار و ۵۱۲ تن آن از طریق شبکه ریلی این بندر به سراسر کشور حمل شده است.

گفتنی است، بندر شهید رجایی به عنوان یکی از مهم ترین کانون تجارت دریایی از ۶۳کیلومتر شبکه ریلی  برخوردار است و خطوط مختلف ریلی این بندر به ۱۲ محوطه اختصاصی بخش غیردولتی منتهی می شود.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5607

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها