افزونه جلالی را نصب کنید.

توقیف یک فروند قایق غیرمجاز ترال در آب های جاسک

  • کد خبر : 5648
  • 20 آذر 1400 - 12:50
توقیف یک فروند قایق غیرمجاز ترال در آب های جاسک
سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان از توقیف یک فروند قایق غیر مجاز متخلف در آبهای جاسک در پی شکایت و نارضایتی های صیادان حوزه غرب جاسک مبنی بر صید غیرمجاز توسط شناورمتخلف خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، مهرداد رامش جان با اشاره به اینکه مبارزه با صید غیر مجاز برای حفظ و حراست از منابع آبزی که به عنوان ثروت ملی محسوب می‌شود از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است، گفت: وارد کردن هرنوع خسارت به  ذخایر آبزیان به عنوان ثروت ملی طبق قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.
وی افزود: اکیپ گشت دریایی پایگاه حفاظت منابع آبزیان شهرستان جاسک ضمن اخذ تجهیزات کامل با یک فروند گلف سازمانی به صورت شبانه به سمت حوزه دریایی غرب جاسک اعزام که در حین گشت زنی  مستمر و مداوم در۵ مایلی موج شکن گزی  به یک فروند قایق صیادی متخلف ترال برخورد و نسبت به توقیف آن اقدام لازم به عمل آمد.
سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان تصریح کرد: در این عملیات دو جفت  تور تخته ترال  و تور منوفلامنت و ۱۰ کیلو ماهی از شناورمتخلف کشف و ضبط گردید.
رامش جان تصریح کرد: در نهایت شناوربه اسکله  شیلات شهرستان جاسک دلالت، پرونده تشکیل و جهت  برخورد وسیر مراحل قانونی به مرجع محترم قضایی ارجاع و در حال رسیدگی و اقدام است.
سرپرست یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اضافه کرد: صیانت از حقوق، تامین آرامش، امنیت، حفظ منابع و درآمدزایی صیادان برای آینده، از وظایف یگان حفاظت منابع آبزیان است که با همه توان در مقابل سود جویان صید غیرمجاز مقابله می‌کنیم.
وی ادامه داد: تلفن ۳۳۳۳۱۴۳۴ ستاد یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات هرمزگان برای دریافت هر گونه اخبار و اطلاعات در راستای صید، صیادی و مقابله با صید غیر مجاز به صورت شبانه روزی پاسخگوی مخاطبین این حوزه است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها