افزونه جلالی را نصب کنید.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان:

آغاز عملیات اجرایی ۸ فضای آموزشی طی هفته گذشته

  • کد خبر : 5659
  • 21 آذر 1400 - 16:32
آغاز عملیات اجرایی ۸ فضای آموزشی طی هفته گذشته
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان با اشاره به اینکه بیش از 700 خیر هرمزگانی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استان مشارکت دارند گفت: جهاد مدرسه سازی با مشارکت خیرین این استان در حال انجام می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان، سیدفخرالدین هاشمی با بیان اینکه ایجاد عدالت و فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی برای دانش‌آموزان یکی از اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: عملیات اجرایی ۸پروژه درقالب ۵۴کلاس درس بازیربنای ۷ هزار و ۸۵۶مترمربع وبااعتبار مشارکتی ۶۵میلیاردتومانی خیرین مدرسه ساز بومی شهرستانهای بندرلنگه، بندرکنگ، سیریک،میناب،بندرعباس و جزیره قشم در هفته گذشته آغاز شد.
وی با اشاره به اینکه توسعه باید از آموزش و پرورش آغاز شود، افزود: ساخت مدارس، پیش نیاز اشتغال و توسعه پایدار کشور بوده و وجود خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند در این راستا کمک‌های شایان توجهی نماید.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان ادامه داد: جهاد مدرسه سازی با مشارکت خیرین این استان در حال انجام بوده و اقدامات این اداره کل در مدرسه‌سازی جهادگونه می باشد.
هاشمی همچنین با بیان اینکه جهاد مدرسه‌سازی در استان هرمزگان برای گسترده شدن چتر عدالت آموزشی همچنان ادامه دارد، ابراز داشت: شاخص رشد و تعالی جامعه از توجه به جایگاه آموزش‌وپرورش نشأت می‌گیرد و این نهاد یکی از ارکان‌ مهم توسعه در جامعه محسوب می‌شود وتوجه به زیرساخت‌ فضاهای آموزشی توسعه همه‌جانبه را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان با تاکید برلزوم نهادینه شدن فرهنگ غنی مدرسه‌سازی بین جوانان و نوجوانان استان اظهار کرد: مشارکت نوجوانان و جوانان در امر مدرسه سازی ، به تداوم هر چه بیشترنهضت مدرسه‌سازی خیرین کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ خیر هرمزگانی در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی استان مشارکت دارند ، خاطرنشان کرد: فضای آموزشی مناسب زمینه‌ساز تربیت نیروی انسانی موفق بوده که امید است با نگاه ویژه دولت و حضور بیش از پیش خیرین این مهم مانند ادوار گذشته در هرمزگان محقق شود.
هاشمی همچنین با بیان اینکه در هفته گذشته در راستای جهاد مدرسه سازی در استان عملیات اجرایی هشت پروژه آغاز گردیده است، افزود: آیین کلنگ زنی مدرسه مرحومه آمنه فردی پور اشکنانی در بندر لنگه با زیربنای ۲۰۰۰ مترمربع در قالب ۱۲ کلاس درس و مدرسه فاطمیه دربندر کنگ با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع در قالب ۹ کلاس انجام شد.
وی ادامه داد: کلنگ مدرسه صددرصد خیری هلدینگ گسترش انرژی پاسارگاد درروستای زینبی قشم در قالب ساختمان آموزشی ۷۰۰مترمربع با ۶کلاس درس بهمراه دیوارومحوطه و سالن ورزشی بازیربنای ۱۳۸۰مترمربع به صورت صددرصد خیری نیز درهفته گذشته به زمین زده شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان همچنین از آغاز عملیات اجرایی مدرسه رمچاه قشم خبر داد و افزود:مدرسه فارابی با زیربنای ۷۰۰مترمربع درقالب ۶کلاس درس به صورت مشارکت ۵۰درصدی جمعی از خیرین روستای رمچاه جزیره قشم با نظارت ومشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان هرمزگان احداث خواهدشد.
هاشمی تصریح کرد: تفاهم نامه احداث فضای آموزشی ۶ کلاسه با زیربنای ۳۰۴ مترمربع در شهر فین و مدرسه ۳کلاسه با زیربنای ۱۶۸ مترمربع در روستای دشت از توابع بخش فین که ازمناطق زلزله زده فین بوده نیز با اتاق بازرگانی هرمزگان منعقد گردیده است.
وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی مدرسه مشارکتی ۶کلاسه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان میناب با زیربنای۴۲۰ مترمربع و دبیرستان متوسطه اول روستای بریزگ بخش بیابان شهرستان سیریک به همت خیر نیک اندیش موسی دادی با زیربنای ۳۸۴مترمربع درقالب ۶کلاس از دیگر پروژه هایی است که در هفته گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5659

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها