افزونه جلالی را نصب کنید.
در بندر شهید باهنر صورت گرفت؛

تجهیز و بازسازی ملزومات مبارزه با آلودگی نفتی در شناورهای سنتی

  • کد خبر : 5755
  • 07 دی 1400 - 22:55
تجهیز و بازسازی ملزومات مبارزه با آلودگی نفتی در شناورهای سنتی
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: در راستای صیانت از زیست بوم و حفاظت از محیط زیست دریایی مقداری تجهیزات مقابله با آلودگی‌های دریایی خریداری و برروی شناورهای سنتی مستقر در این بندر نصب و تجهیزات فرسوده این شناورها نوسازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،”حمیدرضا محمدحسینی تختی” با بیان اینکه آلاینده های ناشی از فعالیت های خشکی و دریایی تهدید بزرگی برای اکوسیستم های دریایی و سلامت عمومی محسوب می شوند اظهار داشت: تجهیز بنادر و شناورها به ملزومات پاکسازی و مقابله با آلودگی نفتی در دریا یکی از اهداف  مهم پیش رو است که  نقش مهمی در  تعیین معیارهای ارزیابی و کنترل دوره ای و حصول اطمینان از اثر بخشی برنامه ها دارد .

این مقام مسئول مدیریت اصولی پسماندها برای جلوگیری از ورود انواع پسماندها به دریا را اقدامی مهم و ضروری دانست و افزود: در این راستا در بندر شهید باهنر به کلیه شناورهای سنتی جهت جمع آوری زباله،کیسه های پلاستیکی داده و در ازای آن قبض پسماند دریافت  می شود .

محمدحسینی تختی انجام مانور های دوره ای مبارزه با آلوگی نفتی در جهت ارتقای سطح آمادگی  پرسنل در مواجهه سریع با آلودگی های احتمالی را از دیگر اقدامات برشمرد و خاطر نشان کرد: خرید و بازسازی تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به ارزش ۳۵۰ میلیون ریال اقدامی است تا برای مقابله با هر گونه آلودگی احتمالی و مسائل زیست محیطی آمادگی بیشتری  داشته باشیم.

به گفته حسینی ملزومات تهیه شده شامل، تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی  نظیر، بوم ساحلی، اسکیمر، پدهای جاذب و یک فروند شناور مقابله با آلودگی است .

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها