افزونه جلالی را نصب کنید.
در دیدار مدیرکل شیلات هرمزگان با رئیس پژوهشکده میگوی کشور مطرح شد:

اصلاح نژاد و تولید میگو عاری از بیماری و استفاده از تنوع گونه ای الویت مهم شیلات هرمزگان

  • کد خبر : 5799
  • 11 دی 1400 - 16:11
اصلاح نژاد و تولید میگو عاری از بیماری و استفاده از تنوع گونه ای الویت مهم شیلات هرمزگان
مدیرکل شیلات هرمزگان در دیدار با رئیس پژوهشکده میگوی کشور اصلاح نژاد و تولید میگو عاری از بیماری و تنوع گونه ای را اولویت مهم در تولید میگوی پرورشی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالرسول دریایی در این دیدار با اشاره به فعالیت ها و دست آوردهای شیلات استان در سال های اخیر توسعه آبزی پروری و ارتقای تولید به ویژه در زمینه تکثیر و پرورش میگو را یکی از برنامه های مهم پیش روی شیلات استان خواند و گفت: خوشبختانه امید است با توجه به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته و در دست انجام و همچینین حمایت های خوب استانداری هرمزگان و سازمان شیلات ایران در آینده ای نزدیک شاهد اتفاقات خوب بیشتری در زمینه آبزی پروی استان هرمزگان باشیم.

وی اشاره فرمود در سال گذشته استفاده از مولدین عاری از بیماری باعث ارتقا و پایداری تولید و نجات صنعت پرورش میگو استان شدایشان اصلاح نژاد و تولید میگو عاری از بیماری و تنوع گونه ای را از اولویت‌های مهم در زمینه توسعه و ارتقای تولید و توسعه پایدار میگوی پرورشی و تکثیر میگو خواند و گفت: بدون شک پژوهشکده میگوی کشور نقش مهمی در این زمینه می تواند داشته باشد و شیلات استان هرمزگان از همه فعالیت های علمی و تحقیقاتی که زمینه ساز توسعه و ارتقای تکثیر و پرورش میگوی استان باشد استقبال و حمایت خواهد کرد.

دریایی همچنین از ارتقای تعاملات و همکاری های تحقیقاتی بین شیلات هرمزگان و پژوهشکده میگوی کشور خبر داد و براهمیت فعالیت های علمی و پژوهشی در راستای توسعه و ارتقای تولید میگوی پرورشی تاکید کرد.

در ادامه رئیس پژوهشکده میگوی کشور مهمترین برنامه های پژوهشی این پژوهشکده را در زمینه اصلاح نژاد میگو، پیشگیری از بیماری در مزارع پرورش میگو، تولید کیت های تشخیص بیماری میگو و کمک به افزایش تولید میگو از طریق تولید میگوی با سلامتی بالا اعلام کرد.

دکتر عقیل دشتیان نسب با اشاره به تلاش خوب صورت گرفته در شیلات استان هرمزگان در راستای توسعه آبزی پروری به ویژه تکثیر و پرورش میگو براهمیت استفاده از مولدین عاری از بیماری و تنوع گونه ایر و ضرورت پایداری تولید میگوی پرورشی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها