افزونه جلالی را نصب کنید.
رییس کل دادگستری هرمزگان:

رشته‌های حقوق عامه و فناوری‌های قضائی ایجاد شود

  • کد خبر : 5871
  • 25 دی 1400 - 22:55
رشته‌های حقوق عامه و فناوری‌های قضائی ایجاد شود
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با پیشنهاد ایجاد رشته‌های حقوق عامه و فناوری‌های قضائی خواستار توجه به برخی کمبودها و رشته‌های مهم شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دادگستری استان هرمزگان اظهار کرد: با ارائه برنامه‌های هدفمند در تلاش برای کوتاه‌سازی بسیاری از بخش‌های قضائی هستیم و تلاش‌هایی در این حوزه‌ها انجام شده که اخذ سوء پیشینه یکی از این اقدامات مهم است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با پیشنهاد ایجاد رشته‌های حقوق عامه و فناوری‌های قضائی خواستار توجه به برخی کمبودها و رشته‌های مهم شد و بیان کرد: رشد رشته‌های دانشگاهی باید براساس نیاز جامعه شکل بگیرد و رشته‌های میان‌رشته‌ای و کاربردی باید پاسخگوی مطالبات و نیازهای جامعه باشند.

قهرمانی با اشاره به اقدامات دادگستری هرمزگان در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، آمادگی اداره‌کل دادگستری استان هرمزگان را برای همکاری در بخش‌های روانشناسی، روان‌درمانی، مشاوره و پایان‌نامه‌های علمی و پژوهشی اعلام کرد و ادامه داد: از هر کار علمی و پژوهشی که بتواند از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری یا به کم کردن آن کمک کند، حمایت می‌کنیم.

وی، حفظ ارتباط دستگاه قضائی را با دانشگاه از الزامات مهم در حوزه به‌روزرسانی علمی قضات و مسئولان برشمرد و تبیین کرد: ارتباط با دانشگاه نه‌تنها موجب به‌روزرسانی داشته‌های علمی می‌شود؛ بلکه آگاهی اجتماعی قضات را نیز در برخورد با طیف‌های مختلف فکری و مشکلات و معضلات اجتماعی مطرح شده در جامعه ارتقا می‌بخشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، فعال‌سازی هیئت‌های اندیشه‌ورز را در حوزه قضائی از دیگر اقدامات این اداره‌کل دانست و تشریح کرد: در ابتدای ورود به این سمت با فعال‌سازی هیئت‌های اندیشه‌ورز از فعالان اجتماعی، دانشجویان شاخص حوزه حقوق و استادان برجسته علم حقوق برای فعال‌سازی این هیئت‌ها کمک گرفته می‌شود تا کمک‌ها و مشاوره‌های لازم را در این زمینه دریافت کنیم.

تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگانرئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان هم خطاب به قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان یادآور شد: بدون تردید تجربیات و خدمات ماندگار گذشته شما به عنوان دادستان می‌تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف پیش‌ رو داشته باشد.

احسان کامرانی با تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان متذکر شد: این دانشگاه رشته‌های مرتبط قضائی (از کاردانی تا مقطع دکتری رشته‌ها و گرایش‌های مختلف) را با حضور استادان برجسته توسعه داده و خدمات ماندگاری را به شهروندان ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان آمادگی دارد در کنار دادگستری هرمزگان در راستای کاستن از آسیب‌های اجتماعی همراه شود، توضیح داد: راه‌اندازی دفاتر مشاوره در واحدهای دانشگاهی در امر ازدواج، پیشگیری از آسیب‌هایی مانند طلاق با راه‌اندازی خانه سلامت، مرکز مشاوره زوجین، کلینیک حقوقی و سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری حقوق به سمت حل مسائل علمی و پژوهشی ازجمله فعالیت‌های در دست انجام است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان از توانمندی بالایی در حوزه دریاها برخوردار است؛ اما هنوز نتوانسته در این حوزه به جایگاه قابل قبولی برسد، تبیین کرد: در کنار توسعه رشته‌های دریامحور توجه به حقوق دریاها نیز می‌تواند یکی از مباحث مورد توجه باشد.

لینک کوتاه : https://chelchelehbandar.ir/?p=5871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسبها